חלוקת התיקים: מירי רגב מתקרבת לתיק החינוך - גלנט לביטחון

על אף ההתנגדות הפנימית, רה"מ המיועד מעוניין למנות את דרמר לתפקיד שר החוץ, כאשר אוחנה יכהן כיו"ר הכנסת ולוין יכהן כשר המשפטים. רגב תיכנס למשרד החינוך במידה שש"ס תפוצה באיחוד תיק הפנים עם תיק התחבורה

זמן צפייה: 04:01

מתקרבים לממשלת נתניהו השישית: בליכוד ממתינים שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יסיים את המשא ומתן עם השותפים הקואליציונים, ויתפנה לחלק את המשרדים הנותרים בין חברי מפלגתו. מתמונת המצב המסתמנת הבוקר (שלישי), נראה כי על אף ההתנגדות הפנימית בליכוד, נתניהו עדיין מעוניין למנות לשר החוץ את שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר רון דרמר.

בהתאם לפיצוי המסתמן שתקבל ש"ס, הכולל את איחוד תיק הפנים עם תיק התחבורה בתמורה לוויתורו של אריה דרעי על שר האוצר, הולכים וגוברים הסיכויים שמירי רגב תמונה לשרת החינוך, זאת לאחר שיועדה תחילה לשוב למשרד התחבורה. האלוף במיל' יואב גלנט ימונה ככל הנראה לשר הביטחון, ואילו יריב לוין ייכנס למשרד המשפטים. ח"כ אלי כהן צפוי להתמנות לשר הכלכלה.

יש לציין כי במידה וש"ס לא תקבל בסופו של דבר את משרד התחבורה, כל סבב חלוקת התיקים עשוי להשתנות, שכן במקרה כזה רגב תמונה ככל הנראה לשרת התחבורה ובהתאם יימשך משחק הכיסאות. אמיר אוחנה נותר המועמד המוביל להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת, וניר ברקת מועמד לתפקיד שר האנרגיה.

בנימין נתניהו, אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ'
בנימין נתניהו, אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ' | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אתמול נערכה פגישה מרובעת בין נתניהו, לוין, דרעי ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שהתקיימה כבר על בסיס ההסכמה וההבנה שתיק האוצר הולך לסמוטריץ'. נתניהו אמר לסמוטריץ' שהוא יפקיד בידיו את האוצר, אך ביקש ממנו לוותר על אגף התקציבים ועל רשות החברות. לא נשמע סביר שסמוטריץ' יוותר על אגף התקציבים, ודרעי רוצה לוודא שתקציבים שחשובים לדרעי יוסכמו מראש על ידי שר האוצר הבא.

כזכור, בסוף השבוע הודיעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לנתניהו כי הוא חייב לפנות ליו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, כדי שייקבע האם דרעי יוכל להתמנות לשר, אך דרעי לא מתכוון לעשות זאת, ומתכנן לייצר "חוק דרעי" פרסונלי נוסף, שייאפשר את מינויו.

אריה דרעי
אריה דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דרעי בעצם רוצה לשנות ובהקדם האפשרי את חוק יסוד הממשלה, ולאפשר גם למי שנגזר עליו מאסר על תנאי לכהן כשר. כלומר, דרעי יפעל לשנות את החוק כך שימנע מאדם לכהן כשר רק אם ריצה מאסר בפועל. בכך, למעשה, הוא יכשיר את מינויו.

גורמים משפטיים התייחסו לנושא ואמרו לחדשות 13 כי מדובר ב"מהלך מושחת", אך טענו כי "ספק אם יהיה ניתן לעצור אותו". לאחר שהשינוי בחוק יעבור בכנסת, במשרד המשפטים ייאלצו לחשוב האם בג"צ יוכל להתערב בגלל שמדובר בשינוי חוק יסוד, ואז, בהתאם, עמדת היועצת המשפטית לממשלה תהיה שלא מתערבים למרות שהמהלך הזה הוא בעייתי מאוד. לחלופין, בגלל שמדובר בשינוי חוק יסוד רק לטובתו של דרעי, יגידו כי "המושחתות שלו זועקת לשמיים", ודווקא זה מצדיק את התערבותו של בג"צ.