"בשל חוסר אמון מוחלט": בן גביר לא יאריך את כהונת נציבת שב"ס

בניגוד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם כניסתו של גנץ לממשלה, השר לביטחון לאומי הודיע כי החליט שלא להאריך את כהונתה של רב-גונדר קטי פרי, ונימק את החלטתו ב"פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה". פרי הגיבה: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות"

זמן צפייה: 02:09

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע הערב (שלישי) כי החליט שלא להאריך את כהונתה של נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, בשל "חוסר אמון מוחלט". המועמד המוביל להחליף את פרי הוא ניצב קובי יעקובי, מקורבו של בן גביר. במקביל, בן גביר נפגש היום עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, ודן איתו בסוגיית הארכת כהונתו. השניים ייפגשו שוב בהמשך והחלטה צפויה להתקבל בקרוב.

אי-הארכת כהונתה של רב-גונדר פרי נעשית בניגוד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם כניסתו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לממשלה בעקבות פרוץ המלחמה. על פי ההסכמים, שנחתמו מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, כהונותיהם של בכירים בשירות הציבורי היו אמורים להתארך בעקבות המצב הביטחוני.

בן גביר לא רואה את עצמו כמחויב להסכם שנחתם בין נתניהו וגנץ, והוא ניסה להסביר את סיום כהונתה של הנציבה בכך שישנם "פערים שאינם ניתנים לגישור", ובעקבות כך שהיא "נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה".

בהודעה מטעם השר לביטחון לאומי, פורטו המקרים בהם רב-גונדר פרי פעלה בניגוד לעמדתו, ונכתב כי היא "ניהלה מו"מ עם מחבלי חמאס על תנאיהם, ביקשה לטייח ולהסתיר מהשר את המתרחש באירוע חמור שאירע בבית הסוהר רימונים והתנהלה באופן כושל בטיפול בראש ארגון הפשיעה כוטייר".

השר בן גביר ונציבת שב"ס קטי פרי
השר בן גביר ונציבת שב"ס קטי פרי | צילום: דוברות שב"ס

רב-גונדר פרי הגיבה להדחתה: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי הבנתו בשב"ס. הנציבה מודה על הזכות שניתנה לה להוביל את הארגון המשמעותי הזה, ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל, ומודה לכלל סגל שירות בתי הסוהר על העשייה המדהימה והמשמעותית בשנות כהונתה וביתר שאת בעת הלחימה". בנוסף, הבטיחה כי תשיב למכתב של בן גביר "בערכאה הנכונה".

שירות בתי הסוהר
שירות בתי הסוהר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה להחלטת השר לביטחון לאומי: "החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל, וראשי ארגונים ביטחוניים בפרט, בעת הזו, פוגעת בתפקוד המדינה בעת מלחמה ואינה נכונה. אנו מצפים מראש הממשלה למנוע את הפגיעה הזו בביטחון המדינה ולא לאפשר החלטות משיקולים פוליטיים בניהול המערכה".