דוח המבקר: דני דנון קיבל תרומות - בניגוד להנחיות היועמ"ש

שפירא קבע כי שגריר ישראל באו"ם קיבל תרומה לקיום אירוע לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר, תוך הפרה של תקנון שירות המדינה. "לא דיווח מראש למנחיו המקצועיים על כוונתו לתת חסות לקיום האירוע"

שגריר ישראל באו"ם דני דנון קיבל תרומות לצורך קיום אירוע לציון 70 שנה להחלטת האו"ם של כ"ט בנובמבר 1947 וזאת בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה ותוך הפרה של תקנון שירות המדינה ונוהלי משרד החוץ, כך קובע דוח חדש שמפרסם היום (שני) מבקר המדינה השופט יוסף שפירא. לפי הדוח, דנון לא ביקש אישור ממטה משרד החוץ לגבי קיום האירוע.

מבקר המדינה פתח בבדיקה של אירוע 70 שנה לכ"ט בנובמבר במטה האו"ם בעקבות תלונה שקיבל מחברת הכנסת קארין אלהרר, שפנתה למבקר בעקבות פרסום של העיתונאית טל שלו באתר "וואלה". המבקר קבע כי התלונה של ח"כ אלהרר נמצאה מוצדקת באופן חלקי.

לכתבות נוספות מתוך דוח מבקר המדינה:

רופא שטיפל באביו ועובדי תע"א: המבקר נגד מינוי מקורבי חיים כץ

המבקר: מאגרי מידע רגישים לא מנוהלים כראוי, כשלים בהגנת סייבר

סגירת תיקים וטיפול לקוי בתוקפים: כשלים בהתמודדות עם פדופיליה

דני דנון נואם במוצעת הביטחון
דני דנון נואם במוצעת הביטחון | צילום: חדשות עשר

לפי דוח המבקר, קיומו של האירוע, שהתקיים בניו יורק בנובמבר ,2017 היה כרוך הן בקבלת תרומה "שוות כסף" מגורמים חיצוניים מצידה של משלחת ישראל לאו"ם והן בביצוע פעולות של אנשי המשלחת והשתתפות פעילה של השגריר דנון.

המבקר כתב בדוח כי בניגוד להנחיות, משלחת ישראל לאו"ם לא הגישה בקשה למטה משרד החוץ כדי לקבל אישור לקיום אירוע מיוחד בשיתוף גורמים חיצוניים. ראשת המטה של דנון כתבה למבקר שכיוון שהאירוע לא היה כרוך בקבלת תרומה כספית, לא היה צורך לדווח למטה משרד החוץ. אולם, בדיקת המבקר העלתה כי גופים חיצוניים כגון ארגונים יהודיים מימנו את קיום האירוע ולפיכך משלחת ישראל לאו"ם כן קיבלה תרומה "שוות כסף".

מבקר המדינה, יוסף שפירא
מבקר המדינה, יוסף שפירא | צילום: גלעד קוולרצ׳יק

"משרד מבקר המדינה מעיר למשלחת לאו"ם כי על פי הנחיות מטה משרד החוץ, בנסיבות האמורות היה עליה לקבל את אישור הגורמים המוסמכים - היועץ המשפטי והחשבת - להשתתפות המשלחת והשגריר באירוע המיוחד. ואולם גורמים אלה לא קיבלו דיווח על קיומו בעוד מועד", נכתב בדוח. "למרות הנחיות היועץ המשפטי לממשלה השגריר לא הגיש בקשה למנכ"ל משרד החוץ לאשר את מתן החסות לאירוע כ"ט בנובמבר, שארגנו ומימנו גופים חיצוניים, ובכלל זה בקשה לאשר את השתתפותו הפעילה בתור מארח ונושא דברים באירוע. הביקורת העלתה כי השגריר לאו"ם לא דיווח מראש למנחיו המקצועיים במטה משרד החוץ על כוונתו לתת חסות לקיום האירוע".

המבקר קובע עוד בדוח כי משרד החוץ כלל לא בדק לעומק את האירוע גם אחרי שלמד על קיומו ולא ערך בירור לגבי סוגיית התרומות והחסויות. "משרד החוץ לא הפיק לקחים מהאירוע", כתב המבקר בדוח.