ראש העיר ב"ש יורה לכל הכיוונים: "אין לממשלה תוכנית, המשטרה חבוטה"

במסיבת עיתונאים שערך בעקבות הפיגוע בבאר שבע תקף ראש העיר רוביק דנילוביץ' את התנהלות הממשלה. "יש כאלה שחושבים שהאיומים נמצאים אלפי קילומטרים מכאן, אבל לא", הזהיר דנילוביץ'. על המשטרה אמר: "היא לא מסוגלת לטפל בפשיעה ובטרור"

זמן צפייה: 02:05

נאום "אני מאשים" של ראש העיר באר שבע: רוביק דנילוביץ' קיים הבוקר (שלישי) מסיבת עיתונאים בעקבות הפיגועים האחרונים, כולל זה שהתרחש בעירו בשבוע שעבר ובו נרצחו ארבעה בני אדם. במסיבת העיתונאים תקף את התנהלות הממשלה וטען כי המשטרה במצבה הנוכחי לא מסוגלת לטפל בטרור.

בדבריו כיוון לממשלה ולעומדים בראשה על כך ששמים את הדגש על האיום האיראני ולא על האיום הפנימי. "משהו לא טוב קורה למדינת ישראל. מדינת ישראל שבויה בקונספט מוטעה. אנחנו לא מבינים שהכול השתנה. האיום הקיומי הוא מוחשי גם אם הוא לא מיידי יש סכנה למדינת ישראל. יש כאלה שחושבים שהאיומים נמצאים אלפי קילומטרים כאן. אבל לא, האיום הוא פנימי", תקף דנילוביץ'.

הוא המשיך לבקר את הממשלה: "אין תוכנית אסטרטגית למה שקורה בנגב. בהיעדר קבלת החלטות אמיצות מצד המדינה שלנו, אנחנו בבעיה קשה. זאת לא מדיניות. כולם מאשימים את כולם. אני רואה רק מסע של האשמות. זאת קריאת התעוררות, חייבים להתחיל לפעול. יש שתי אפשריות או שהנגב יהפוך לחלום הציוני החדש או שיהפוך לחלום הבלהות שלנו".

בנוסף, התייחס ראש העיר באר שבע למצבה של המשטרה. "המשטרה חבוטה. היא לא מסוגלת לטפל בפשיעה ובטרור. יש שם אנשים טובים, אבל הם לא יכולים. צריך להמציא את המשטרה מחדש. היא הפכה למותג שלילי". עוד אמר דנילוביץ' כי "חייבים להחזיר את המשילות ולהילחם בטרור האזרחים ולהפוך את הנגב לפתרון הדיור בישראל".