הליכוד: "מפגינים מסכנים את רה"מ ורעייתו, לעצור האלימות"

לאחר ההפגנות הסוערות ליד מעון רה"מ, שבמסגרתן פרצו חלק מהמוחים מחסומי משטרה, שיגר היועץ המשפטי של הליכוד מכתבים לראש שב"כ בר, המפכ"ל שבתאי והיועמ"שית בהרב-מיארה והתריע מ"סכנה ברורה ומיידית" לביטחונם של ראש הממשלה ומשפחתו: "ראשי ממשלה לשעבר, ראשי שב"כ לשעבר וגנרלים בדימוס מסיתים, פעלו לסכל האלימות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/חיים גולדברג, פלאש 90

פרסום ראשון: היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, שיגר היום (חמישי) מכתבים לראש שב"כ רונן בר, המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה - והתריע מפני "סכנה ברורה ומיידית לביטחונם הפיזי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובני משפחתם". המכתב מגיע בצל המהומות בהפגנות בירושלים שלשום, שבמסגרתן נפרצו מחסומי משטרה בסמוך למעון ראש הממשלה.

"האיומים על ביטחונם הפיזי של נתניהו, רעייתו שרה וילדיהם התעצמו משמעותית", נכתב, "המרחב הציבורי, הפיזי והדיגיטלי משמשים במה להסתה פרועה לאלימות כלפי נתניהו ומשפחתו, המתבצעת, בין היתר, על-ידי אישי ציבור, בעבר ובהווה, ביניהם ראשי ממשלה לשעבר, ראשי שב"כ לשעבר וגנרלים בדימוס - שאינם מכבדים את תוצאות הבחירות לכנסת. המסיתים מכפישים, מעלילים ומנאצים את מר בנימין נתניהו ובני משפחתו: 'צריך להרוג אותם'; 'חובה להרוג אותו'; 'היה צריך להוציא אותו להורג'; 'מהפכה עכשיו...עד טיפת הדם האחרונה'; 'לתלות את ביבי בעמוד חשמל'; 'ביבי בוגד'; 'פשיסט'; 'אויב העם היהודי'".

עוד נכתב: "להסתה שלוחת הרסן התווספו לאחרונה גם איומים קונקרטיים. תנועותיהם של ילדיהם של ראש הממשלה ורעייתו הם מושא למעקב על-ידי המתנגדים; לוח הזמנים של ראש הממשלה פורסם ברשתות החברתיות. ב-19 במרץ 2024 פורסם ברשתות החברתיות פוסט שקרא לציבור להשתתף ב'מבצע בית תחת בית שיתקיים בסופ"ש הקרוב', סמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה. לפרסום צורף צילום אוויר עליו נפרשה תוכנית 'המבצע', שכללה סימונים של בית משפחת נתניהו, מוקדי פעילות, ונתיבי התקדמות לכיוון הבית. למחרת הונחו צמיגים וחביות בקרבת המעון".

"אנו מבקשים לסכל ולמנוע מעשי אלימות פוליטית, המתבצעים במרחב הפיזי והאווירי, סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים ולמעון הפרטי בקיסריה, וכן לסכל עבירות של פגיעה בביטחון המדינה. השתהות בנקיטת האמצעים הנדרשים תחיש את הסכנה. חובתכם לעצור בעדם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/חיים גולדברג, פלאש 90

בהפגנה נגד הממשלה ובדרישה להשבת החטופים שהתקיימה ביום שלישי בירושלים, עימותים אלימים התפתחו בין מפגינים למשטרה - ושלושה נעצרו. במהלך ההפגנה, חלק מהמוחים פרץ מחסומי משטרה סמוך למעונו של ראש הממשלה נתניהו, ומפגין השליך לפיד בוער על פרש משטרתי ונעצר.

לאחר המהומות בהפגנה, ראש שב"כ רונן בר פרסם אתמול התייחסות חריגה, ואמר כי "זוהי מגמה מדאיגה שעלולה להוביל למחוזות מסוכנים שאסור להגיע אליהם". עוד הוסיף ראש שב"כ כי "השיח האלים ברשת וחלק מן המראות שראינו הלילה בירושלים, חורגים מכללי המחאה המקובלים, פוגעים ביכולת לשמור על הסדר הציבורי, עשויים להוביל לחיכוך אלים עם גורמי האבטחה, להפריע להם למילוי תפקידם ואף לפגיעה באישים מאובטחים. ישנו קו ברור בין מחאה לגיטימית למחאה אלימה ובלתי חוקית".

הפגנות נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים בירושלים
הפגנות נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
מהומות במחאה בירושלים
מהומות במחאה בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כמו כן, המשטרה הגישה אתמול ערר לבית המשפט המחוזי בירושלים על שחרורם ממעצר של חשודים שנעצרו בהפגנות בירושלים. בערר נכתב, בין היתר, כי "מדובר באירוע שכמותו לא נודע במדינה דמוקרטית, ומזכיר תמונות מאירועים של הפיכה אלימה ברחוב במדינות דיקטטוריות בשנים האחרונות, שבסופן השליט הובל בכוח לרחוב אחרי שנפרצו כל המחסומים, נשחט לעיני כל או הוכה - והודח מתפקידו על-ידי המון זועם ואלים". עוד הוסיפה המשטרה: "כפי שאמר ראש שב"כ בהודעתו החריגה, בעקבות האירוע הזה - יש סכנה של ממש לפגיעה באישים מאובטחים, או במאבטחיהם".

גם המפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי, התייחס להפגנות וטען כי המשטרה פועלת לשמר את חופש המחאה. עם זאת הדגיש: "אנו רואים בחומרה רבה את התפתחות האירועים אמש, בהם מספר רב של מפגינים הפרו את התנאים והתעמתו עם כוחות המשטרה". בהמשך דבריו הבטיח שבתאי כי המשטרה "תישאר גוף א-פוליטי", ואמר בפנייה לאזרחים: "גלו אחריות לאומית, להכיל את מגוון הדעות, למצוא דרכים לגשר ולאחות את הסדקים שבינינו".