מועמד קואליציה נוסף: בוסו מש"ס יתמודד לוועדה לבחירת שופטים

לאחר שבאופוזיציה סיכמו על קארין אלהרר כמועמדת היחידה מטעמם לוועדה לבחירת שופטים, חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס יצטרף להתמודדות בקואליציה על המקום בוועדה. ההערכות הן שהוא לא פועל על דעת עצמו ושמדובר במהלך של דרעי מול נתניהו

Whatsapp Image 2023 06 07 At 1
שר הבריאות אוריאל בוסו | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הבריאות אוריאל בוסו מש"ס הגיש היום (רביעי) את מועמדותו לוועדה לבחירת שופטים ויצטרף להתמודדות. הרשימה של המתמודדים מהקואליציה רק מתארכת, בעוד האופוזיציה סיכמה על קארין אלהרר כמועמדת מטעמה.

ההערכות הן שבוסו לא פועל על דעת עצמו ושהגשת המועמדות היא בהנחיית יו"ר ש"ס אריה דרעי. לפי גורמים בקואליציה, אם יוחלט שבוחרים שני נציגים מהקואליציה בלי נציג אופוזיציה, הוא אמור להיות הנציג השני יחד עם נציג עוצמה יהודית, שהמקום הובטח להם בהסכמים הקואליציוניים.

בסך הכול תשעה חברי כנסת הגישו מועמדותם לבחירות, שישה מהליכוד: אביחי בוארון, טלי גוטליב, אלי דלל, ניסים ואטורי, משה סעדה ומשה פסל. מעוצמה יהודית הגישו מועמדות יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך, וכעת בוסו יתמודד מש"ס.

Whatsapp Image 2023 06 07 At 1
יו''ר ועדת הבריאות אוריאל בוסו | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

במקביל להגשת מועמדותו של בוסו, ולאחר ששר המשפטים יריב לוין הבהיר כי הוא אינו מתעקש למנות חבר כנסת מהליכוד כנציג הקואליציה ומבחינתו אין כל בעיה לגבי זהות הנציג, קרא יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ להעמיד מועמדת מוסכמת אחת של האופוזיציה - והודיע כי הוא מוותר על הצגת מועמדת מטעמו: "קורא ללפיד ומיכאלי לא לסכן את הדמוקרטיה בשביל משחקי אגו וחשבונות פוליטיים".

Whatsapp Image 2023 06 07 At 1
ח''כ קארין אלהרר

זמן קצר לאחר מכן הודיעה יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי כי היא מסירה את מועמדותה של ח"כ אפרת רייטן - וקארין אלהרר תהיה המועמדת היחידה מהאופוזיציה - היא הגישה את מועמדותה באופן רשמי. ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "אני סומך על קארין אלהרר, שרה לשעבר, חברה בצוות ההידברות בבית הנשיא ומשפטנית עם ניסיון רב, שתדע לשמור על הועדה לבחירת שופטים מפני דילים ופוליטיקה".

מיכאלי מסרה: "הוועדה למינוי שופטים היא נכס אסטרטגי לדמוקרטיה הישראלית. מפלגת העבודה ואני היינו היחידות שנלחמנו עליה עוד לפני הקמת ממשלת השינוי, מתוך ההבנה של חשיבותה הקריטית לדמוקרטיה הישראלית, וודאי בימים כמו ימים אלה. לוועדה הזאת צריכה להגיע המועמדת המתאימה ביותר, אבל בשעה שהקואליציה מעמידה מספר מועמדים לבחירה, ולא אחד, אסור לנו לסכן את האפשרות לנציגות אופוזיציה בוועדה ועל כן החלטנו על הסרת מועמדותה של ח"כ אפרת רייטן. האחריות לשמירה על לכידות השורות היא עלינו, יחד עם חברינו לאופוזיציה, ואנחנו נפעל בצורה הטובה ביותר למדינת ישראל ולדמוקרטיה שלה.