דרעי יהיה שר הבריאות והפנים, ש"ס תקבל שר במשרד החינוך

לפי ההסכם עם הליכוד, במחצית הראשונה של כהונת הממשלה יכהן יו"ר ש"ס אריה דרעי כשר הפנים והבריאות וכן יהיה המשנה לראש הממשלה. במחצית השנייה הוא יכהן כשר האוצר. ש"ס תקבל גם את המשרד לשירותי דת ואת משרד הרווחה והביטחון החברתי ושני שרים מטעמה יכהנו במשרדי החינוך והפנים

זמן צפייה: 01:30

הושג הסכם בין הליכוד לש"ס: המגעים להקמת ממשלה נמשכים גם הבוקר (חמישי), כאשר מפלגות ש"ס והליכוד הודיעו על חתימת סיכום תפקידים, על פיו במחצית הראשונה של כהונת הממשלה יכהן יו"ר ש"ס אריה דרעי כשר הפנים והבריאות, ובמחצית השנייה של כהונת הממשלה יכהן הרב דרעי כשר האוצר במקום שר הפנים והבריאות.

בנוסף, ש"ס תקבל את המשרד לשירותי דת ואת משרד הרווחה והביטחון החברתי. שני שרים נוספים מטעמה יכהנו כשר במשרד החינוך וכשר במשרד הפנים. הרב אריה דרעי יכהן כמשנה לראש הממשלה לאורך כל תקופת כהונת הממשלה.

הושג הסכם בין ש''ס לליכוד
הושג הסכם בין ש''ס לליכוד

עוד נמסר כי "עד לחתימת ההסכם הקואליציוני המלא יסוכמו הסמכויות הנוספות הקשורות למשרדים שתחת אחריות ש"ס". ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר: "אני מודה לשותפי הרב אריה דרעי על גיבוש ההסכמות. הלילה השלמנו צעד נוסף בדרך להקמת ממשלת ימין שתפעל לטובתם ורווחתם של כלל אזרחי מדינת ישראל".

יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, אמר גם הוא: "אני מודה לשותפי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ולצוותי המשא ומתן על ההגעה לסיכום בענין התפקידים. מדובר בצעד ראשון בדרך להסכם קואליציוני כולל ונקים ממשלת ימין. תנועת ש"ס כמפלגה החברתית בכנסת עמדה על ההתחייבות מהבחירות ותשרת את הציבור במשרדים החברתיים ביותר, בין היתר במשרדי הפנים והפריפריה, הבריאות והרווחה כדי לממש את המדיניות החברתית של תנועת ש"ס עבור אזרחי ישראל".

נתניהו וסמוטריץ'
נתניהו וסמוטריץ'

אתמול הודיעה מפלגת הציונות הדתית כי הגיעה להסכם גם היא עם הליכוד, במסגרתו ח"כ אורית סטרוק תכהן כשרת המשימות הלאומית ותקבל את משרד ההתיישבות, בנוסף לעוד סמכויות. כמו כן, ח"כ אופיר סופר יקבל את תיק העלייה והקליטה.

יהדות התורה גם היא הגיעה להסכם עם הליכוד בנוגע לתפקידים, לפיו יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף יהיה שר הבינוי והשיכון, משה גפני יעמוד בראש ועדת הכספים; ח"כ אורי מקלב יהיה סגן שר התחבורה וסגן שר במשרד ראש הממשלה הממונה על הרשות לפיתוח המגזר החרדי. בנוסף, ח"כ יעקב אשר יהיה יו"ר ועדת הפנים, יו"ר הסיעה ח"כ ישראל אייכלר יהיה יור ועדת העבודה והרווחה, ח"כ יצחק פינדרוס יעמוד בראש הוועדה לפניות הציבור וח"כ מאיר פורוש - שר ירושלים.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בינתיים בליכוד, ראש הממשלה המיועד מנסה לפרק את ההתנגדות בליכוד ובמרכזה את ההתנגדות של ישראל כ"ץ. נתניהו חושש שהאופוזיציה בתוך הסיעה נגדו, שבראשה עומד כ"ץ תגדל, לכן יצטרך נתניהו להחליט האם לנטרל את המרד "מלמעלה", ולתת לכ"ץ תיק בכיר מאוד - תיק החוץ. במקביל יצטרך אם כך נתניהו לתת לדוד אמסלם ודוד ביטן תיקים פחות בכירים, שכן הם לא מהווים לו התנגדות.

נתניהו עשוי גם לבחור באפשרות ההפוכה - לתת לישראל כ"ץ תיק לא בכיר שיאכזב אותו מאוד, ויאלץ לתת לביטן ולאמסלם את התיקים אותם הם רוצים. אם זה יקרה - אמסלם עשוי למצוא עצמו יו"ר הכנסת הבא, וביטן יו"ר ועדת כלכלה.