ביטן: "אם אמסלם לא יקבל סמכויות הוא לא ייקח את התפקיד"

יו"ר ועדת הכלכלה התראיין בגל"צ ואמר כי חברו מהליכוד הגיע למסקנה שאם אין לו סמכויות הוא לא מתכוון להיכנס לתפקיד השר במשרד המשפטים. "יריב לוין לא נותן לו לביא לידי ביטוי, אני לא יודע למה"

חברי הכנסת דוד אמסלם ודוד ביטן
חברי הכנסת דוד אמסלם ודוד ביטן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת דוד ביטן התראיין הבוקר (שלישי) לתוכניתם של ספי עובדיה ויניר קוזין בגלי צה"ל, שם טען כי חברו לסיעה, חה"כ דודי אמסלם, מי שיועד להתמנות לשר במשרד המשפטים, "הגיע למסקנה שאם אין לו סמכויות, הוא לא מתכוון לקחת את התפקיד".

לדבריו של ביטן, שר המשפטים יריב לוין "לא נותן לו לביא לידי ביטוי, לא יודע למה". עוד הוסיף ביטן: "נשארו דברים פתוחים והם לא נסגרים, במצב הזה לדעתי, הוא (אמסלם) לא ייקח את התפקיד".

Whatsapp Image 2023 02 21 At 0
שר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, בתחילת חודש פברואר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי "ביקש בעת הזאת מח"כ דודי אמסלם להצטרף לממשלה כשר במשרד המשפטים, שר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת". עוד נמסר כי "ח"כ דודי אמסלם נענה לבקשת ראש הממשלה".

חודש קודם לכן תקף אמסלם בחריפות את נתניהו - לאחר שלא קיבל את התפקיד שרצה. "מי שהחליט לא להעניק לי את התפקיד זה ראש הממשלה", אמר אמסלם, "ביקשתי ממנו שיסביר לי למה אני לא יכול להיות יו"ר הכנסת, אז הוא מספר לי סיפורים שהוא מפחד שאני אבוא חשבון עם האופוזיציה. בוודאי שנבוא חשבון עם האופוזיציה, הוא רוצה שנשלח להם זרי פרחים".

בנימין נתניהו ודוד אמסלם
רה''מ בנימין נתניהו וחה''כ דוד אמסלם | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עוד אמר אמסלם: "אני לא מבקש שום דבר שלא מגיע לי לפי הסדר. מגיע לי, נבחרתי במקום הרביעי. אז נתת ליריב לוין את תיק המשפטים, אחלה, נתת לגלנט, חבר שלי, נתת לאלי כהן, ואיפה דוד אמסלם? אתה מדלג עליי? למה? מה עשיתי? אותי לא משפילים, אנחנו הספרדים, לא ישפילו אותנו, אף אחד".

"לכן המאבק שלי הוא לא על תפקיד", הוסיף, "מעולם לא ביקשתי תפקיד, הלכתי על נושא אידיאולוגי, ובוודאי אותנו לא משפילים, את בני עדות המזרח אף אחד לא ישפיל, גם לא ראש ממשלה מטעם הליכוד. לכן בעזרת השם אשאר בכנסת ואני אעשה את העבודה בכנסת בשביל עם ישראל בגלל שעם ישראל יותר חשוב מהכל".

משרד המשפטים בירושלים
משרד המשפטים בירושלים | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הסמכויות שקיבל אמסלם לידיו במסגרת משרד המשפטים הם: המחלקה לרישוי נוטריונים, מחלקת חוקרים פרטיים ושירותי שמירה, מחלקת רישוי מתווכים, מועצת שמאי מקרקעין, אגף שומת מקרקעין, היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, יחידת המרות דת, העדות הנוצריות ומרשם ברית הזוגיות, ומחלקת תרגום אמנות בין-לאומיות.