בנט נגד בן גביר וסמוטריץ': "הקמפיין המסוכן נגד השב"כ נועד להבעיר את המדינה"

ברקע הטענות של חברי הכנסת מהציונות הדתית נגד שירות הביטחון הכללי והעומד בראשו רונן בר, ראש הממשלה הגיב בחריפות ואמר כי מדובר ב"מעשה אנטי-ישראלי פחדני". בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה בגין איומים שקיבל בן גביר בפייסבוק

זמן צפייה: 09:54

ברקע הטענות של חברי הכנסת איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' ממפלגת הציונות הדתית נגד ראש השב"כ רונן בר והשירות כולו, ראש הממשלה נפתלי בנט גיבה את הארגון ואמר היום (שישי) כי "הקמפיין הפוליטי המסוכן נגד השב"כ והעומד בראשו הוא מעשה אנטי-ישראלי פחדני שנועד להבעיר את המדינה באש של קנאות וכאוס. לא אתן לזה יד".

"ראש השב"כ, רונן בר, הוא איש שמקדיש את כל חייו, לילה ויום, כדי שאנחנו נוכל לישון בשלווה ובביטחון", מסר בנט, "כשעם ישראל עם המשפחה בערב החג - הוא בחפ"ק בקו התפר. כשכולם מטיילים בשבת - הוא בטלפון האדום. האחריות על כתפיו, ועל כתפי כל לוחמי השב"כ עצומה".

יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר

"איומי הטרור על מדינת ישראל אדירים", הוסיף ראש הממשלה, "מספר האנשים, בכל יום נתון, שמבקש להורגנו ולפגוע בנו - כמעט אינסופי. לוחמי השב"כ עומדים בפרץ, מחבל אחרי מחבל, אירוע אחרי אירוע, ומצילים חיים של ישראלים באופן יומיומי. אלה שבועות עמוסים ולא קלים. מסירות הנפש שלהם ראויה רק לדבר אחד - הכרת תודה".

רונן בר נפגש עם נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט וראש שב''כ רונן בר | צילום: קובי גדעון/ לע’’מ

"השב"כ הוא גוף ממלכתי שפועל למען רק למען ביטחון ישראל", סיכם בנט, "אני מגבה ומחזק את כל לוחמי השב"כ ואת העומד בראשו. אם יש למישהו טענות לגבי החלטות מדיניות - אני ראש הממשלה. אני הכתובת", סיכם בנט, "לוחמי השב"כ, רונן - אני אוהב אתכם. שבת שלום".

Abfqww
נפתלי בנט ואיתמר בן גביר | צילום: רויטרס / נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ בן גביר מסר בתגובה לדבריו של בנט: "בנט משתמש בראש השב"כ לצרכיו הפוליטיים. אני אוהב את אנשי השב"כ ומגן עליהם בוועדות הכנסת, אולם אסור לראש השב"כ לתדרך נגד נבחר ציבור ומותר לנבחר ציבור להטיח ביקורת בכך שראש הממשלה משתמש בראש השב"כ. בדברי בנט אין התייחסות עניינית לכך ששב"כ מתדרך נגד נבחר ציבור, ההגיון המעוות שמסתתר אחרי דבריו זה שלשב"כ מותר לתדרך נגדי, אבל לי אסור להגיב להסתה שלהם נגדי. צביעות"

בתוך כך, המשטרה פתחה הבוקר בחקירה בגין איומים שקיבל בן גביר. בהודעה שקיבל בן גביר בפייסבוק נכתב "אנחנו נהרוג אותך, מוות לישראל", בצירוף תמונות של קליעי רובה ודגל ישראל עולה באש. כזכור, אתמול קיבל רה"מ בנט מכתב איומים נוסף שכוון לבנו ובו קליע של רובה. במהדורה המרכזית פורסם כי ההערכה במערכת הביטחון ההיא כי שני מכתבי האיום שנשלחו למשפחתו של בנט הגיעו מאותה אדם.