בצל המלחמה: בן גביר החליט להאריך את כהונת המפכ"ל בחצי שנה

אחרי שהחליט שלא להאריך את כהונת נציבת שב"ס, השר לביטחון לאומי הוד'יע כי החליט להאריך בשישה חודשים את כהונתו של רב-ניצב יעקב שבתאי, עד 17 ביולי 2024. ההחלטה תובא לאישור הממשלה

זמן צפייה: 00:48

בצל המלחמה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע הערב (רביעי) כי החליט להאריך בשישה חודשים את כהונתו של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי. החלטת השר תובא לאישור הממשלה, וכהונת המפכ"ל תוארך עד 17 ביולי 2024.

גורמים בסביבת השר בן גביר מסרו: "בניגוד לנציבת שב״ס שלשר אין ימון בה והיא לא מימשה את מדיניות השר. היחסים בין השר למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי השתפרו במהלך השנה האחרונה, המדיניות של השר מחלחלת למשטרה, והשר מרוצה מעבודת המשטרה".

השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי
השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

כזכור, בשבוע שעבר הודיע בן גביר כי החליט שלא להאריך את כהונתה של נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, בשל "חוסר אמון מוחלט", בניגוד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם כניסתו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לממשלה בעקבות פרוץ המלחמה. על פי ההסכמים, שנחתמו מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, כהונותיהם של בכירים בשירות הציבורי היו אמורים להתארך בעקבות המצב הביטחוני.

השר בן גביר ונציבת שב"ס קטי פרי
השר בן גביר ונציבת שב"ס קטי פרי | צילום: דוברות שב"ס

בן גביר לא רואה את עצמו כמחויב להסכם שנחתם בין נתניהו וגנץ, והוא ניסה להסביר את סיום כהונתה של הנציבה בכך שישנם "פערים שאינם ניתנים לגישור", ובעקבות כך שהיא "נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה".