היועמ"שית נגד המינוי של בן גביר: "פגמים בהתנהלות המפכ"ל המיועד"

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הגישה את חוות דעתה לוועדה למינוי בכירים, ולטענתה "נפל פגם בהתנהלות" של ניצב אבשלום פלד, אותו ביקש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למנות כמחליפו של רב-ניצב יעקב שבתאי. היועמ"שית ציינה כי פלד לא הגיב לדברים

זמן צפייה: 01:16

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הגישה את חוות דעתה לוועדה למינוי בכירים, ולחדשות 13 נודע הבוקר (חמישי) כי לטענת היועמ"שית "נפל פגם בהתנהלות" של ניצב אבשלום פלד, אותו ביקש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למנות כמחליפו של רב-ניצב יעקב שבתאי.

חוות דעתה של היועמ"שית מגיעה חודשיים לאחר שהשר בן גביר הגיש את שמו של ניצב פלד, והתייחסה לחקירת מח"ש ב-2015 על חריגות הבנייה בביתו. בחוות דעתה קובעת בהרב-מיארה כי תפקיד המפכ"ל אמור לשמש דוגמה ומופת - אך מתשתית חומרי החקירה של מח"ש, שלא הגיעה לכדי כתב אישום, עולים פגמים בהתנהלותו של פלד.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בין היתר ציינה היועמ"שית כי פלד ניצל את תפקידו הציבורי לקידום עניינים אישיים, וגם העירה על כך שגרסתו של פלד במח"ש כללה סתירות מהותיות. היועמ"שית קבעה את הדברים על סמך חומרים שקיבלה ממח"ש, והיא ציינה כי פלד לא הגיב לדברים. ביום ראשון יעברו בוועדה על החומר, ונראה כי יבקשו לזמן שוב את פלד לעדות.

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בשבוע שעבר דווח בחדשות 13 כי חברי הוועדה התרשמו לטובה מעדותו של פלד בפניהם. רוב שאלותיהם של חברי הוועדה נסובו סביב חריגות הבנייה. בתשובה לשאלות בנושא, פלד השיב: "אני זה שיזמתי את הבדיקה, ככה קניתי את הבית. זה לא היה פלילי ונגמר בהערת מפקד. הסכמתי לכך כדי לסיים את העניין הזה".

בעדותו בפני הוועדה, המפכ"ל שבתאי גיבה את פלד, והשיב כאשר נשאל האם האחרון יהפוך לעושה דברו של השר: "אין לכם ממה להיות מודאגים. ברגע שאבישי יקבל את הדרגות הוא יהיה נאמן לתפקיד. הוא יכבד את השר אבל יעשה מה שטוב למשטרה". בנוסף, גם המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך העיד בפני הוועדה, מאחר שהוא העניק לפלד את דרגת הניצב לאחר חקירתו במח"ש.

ניצב אבשלום פלד
ניצב אבשלום פלד | צילום: נתי שוחט, פלאש 90
ניצב דני לוי
ניצב דני לוי | צילום: משטרת ישראל

אם פלד ייפסל על-ידי הוועדה - לבן גביר כבר יש מועמד אחר לתפקיד, שמעורר מחלוקת במשטרה: ניצב דני לוי, שלגביו נטען כי הוא מפעיל יד קשה נגד מפגינים. ניצב לוי עודכן על האפשרות שימונה למפכ"ל. ניצב לוי עודכן על האפשרות שימונה למפכ"ל. מלשכת השר בן גביר נמסר: "מאמינים שניצב פלד ימונה. לא עוסקים בספקולציות".