הפורש הראשון בממשלת בנט: אבידר יתפטר וישוב לכנסת

מאז השבעתו לשר במשרד רה"מ, מביע אבידר אי שביעות רצון. היום צפוי איש ישראל ביתנו להודיע כי הוא מתפטר מתפקידו בממשלה וישוב לכהן כחבר כנסת מן המניין. התפטרותו מצטרפת למשבר שהחל אתמול בקואליציה עם הודעת גנץ כי יחרים הצבעות על חוקים של הקואליציה

אלי אבידר
אלי אבידר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אחרי החרמות בקואליציה, התפטרות ראשונה של שר בממשלה הנוכחית: השר לתכנון אסטרטגי במשרד ראש הממשלה, אלי אבידר, יודיע היום (שלישי) על התפטרותו מהממשלה ושובו חזרה לכנסת. אבידר יקיים בשעה 14:00 מסיבת עיתונאים בכנסת.

אבידר הושבע לשר בחודש אוגוסט וביקורת רבה נשמעה על כך שקיבל תפקיד שהוא בעצם ללא תיק אלא תפקיד בתוך משרד ראש הממשלה. אבידר היה מהמבקרים הגדולים של ממשלה מנופחת ולאחר מינויו, הביקורת הופנתה גם אליו.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2102222012' autoplay='0' credit='' desc='הדיווח אתמול על המשבר בקואליציה' poster='' kid='1_nbl5a6y9' duration='80']

שר המשפטים גדעון סער הגיב הבוקר לפרישתו של אבידר ואמר: "אני מצטער על החלטתו של השר אבידר. זה בוודאי לא מסייע לעבודת הממשלה. יש לממשלה הזו כמה וכמה בעיות בשבועות האחרונים, וזה משפיע על העבודה שלנו בכנסת. אני משוכנע שלמרות שהוא יהיה הרבה יותר עצמאי בכנסת, עדיין הוא לא יפגע ביציבות הממשלה".

התכנון היה שאבידר ימונה לשר המודיעין לאחר שאלעזר שטרן יתמנה לתפקיד ראש הסוכנות היהודית, אך מינויו של שטרן לא יצא לפועל ואבידר נותר בתפקידו. כעת לאחר חזרתו של אבידר לכנסת, ח"כ שרון רופא-אופיר מישראל ביתנו תיאלץ להיפרד מהמשכן משום שאבידר התפטר בחוק הנורבגי והוביל לכניסתה.

התפטרותו של אבידר מצטרפת לשורת הבעיות בממשלת בנט-לפיד, כשאתמול הודיע יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ על החרמת ההצבעות בכנסת יחד עם הקואליציה בטענה כי יוזמותיו והחוקים שהוא מקדם במסגרת תפקידו במשרד הביטחון מסוכלים ולא מקודמים בניגוד להתחייבויות.

לכך ניתן להוסיף גם את החרמות כמעט מדי שבוע שמפעילה מפלגת רע"מ של מנסור עבאס למרות שאתמול היא תכננה לשוב ולהצביע עם הקואליציה לאחר שהוחלט לעלות את הצעת חוק של חברת הכנסת מהמפלגה אימאן חטיב יאסין.