ברקע המתיחות מול ארה"ב: ניסיון להזזת הקונסול בניו יורק אסף זמיר

בשעה שבקהילות היהודיות בארצות הברית חוששים מהמתרחש בישראל, בכירים בממשלה אומרים כי הם מצפים להתפטרותו של הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק. לאחרונה התקיימה שיחה בנו לבין שר החוץ אלי כהן, שרמז לו כי הוא חושב שהוא צריך לסיים את תפקידו הדיפלומטי

זמן צפייה: 01:34

ברקע המתיחות מול ארצות הברית והחשש הגובר בקהילות היהודיות מהנעשה בישראל, בכירים בממשלה אומרים כי הם מצפים להתפטרותו של הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אסף זמיר, חבר הכנסת לשעבר מטעם כחול לבן שמונה לתפקיד על ידי שר החוץ דאז יאיר לפיד, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.

לאחרונה התקיימה שיחה בין שר החוץ אלי כהן לבין זמיר, ובמהלכה כהן יותר מרומז שהוא חושב שזמיר צריך לסיים את תפקידו הדיפלומטי. "אתה מתכוון לפעול כמו החברים שלך?", שאל אותו כהן, כשהוא מתכוון ליעל גרמן מצרפת והשגריר בקנדה שהודיעו על סיום תפקידם.

גורם בכיר בממשלה אמר לחדשות 13 כי הציפייה בממשלה היא שזמיר יתפטר ובהקדם, והוסיף כי הם לא רואים אפשרות אחרת מכיוון שהוא איש פוליטי. נדגיש כי הממשלה לא יכולה לפטר את זמיר, ומדובר בתהליך שמשפטית מאוד מורכב לעשות אותו, ולכן כרגע ממתינים להחלטה של זמיר, שנמצא בימים אלו בארץ בנסיבות אישיות.

אסף זמיר
אסף זמיר | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

גורמים שעומדים עם זמיר בקשר אמרו לחדשות 13 כי בלי קשר לעובדה שבממשלה לא רוצים אותו בתפקיד, כדי כמובן לאייש אותו בדמות אחרת, זמיר מתקשה להמשיך בתפקיד הדיפלומטי כשזה האקלים הנוכחי בישראל, והם מעריכים שבשבועות הקרובים הוא יקבל החלטה.

כאמור, כל זה קורה בזמן מתיחות מול ארה"ב, וגם כעס גדול וחשש גדול בקרב הקהילות היהודיות שם מהמתרחש בישראל. ממשרד החוץ לא נמסרה תגובה, וגם מטעמו של זמיר, שהוא דיפלומט שמנוע מלעסוק בנושאים פוליטיים, לא נמסרה תגובה.