מכה לאמסלם וקרעי: בג"ץ הקפיא את הדחת יו"ר דירקטוריון הדואר

שופטי בג"ץ הוציא צו ביניים המקפיא את הדחתו של מישאל וקנין על-ידי השר לשיתוף פעולה אזורי ושר התקשורת, וכן הוציא צו על תנאי - המורה לממשלה לנמק מדוע הוא הודח

דוד אמסלם, שלמה קרעי
דוד אמסלם, שלמה קרעי | צילום: יונתן זינדל, אריה לייב אברמס / פלאש 90

בג"ץ הוציא הבוקר (ראשון) צו ביניים המקפיא את הדחתו של מישאל וקנין, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, על-ידי השרים דוד אמסלם ושלמה קרעי, וכן הוציא צו על תנאי אשר מורה לממשלה לנמק מדוע הוא הודח.

כזכור, בשבוע שעבר דן בג"ץ בעתירות נגד הדחתו של וקנין, והשופט יצחק עמית אמר לפרקליטם של השרים כי "גם בהתעלם מכל סיפורי הרקע, ונניח שיש מחלוקת עובדתית על הישגי הדואר - אז נקודת הפתיחה היא כזאת: חוק החברות הממשלתיות קיים קרוב ל-50 שנה. היו לנו אלפי דירקטורים, ובפעם הראשונה אחרי 2,000 שנות גלות מפעילים אותו. אם מפעילים אותו - חייב לקרות משהו קטסטרופלי או שמישהו ריסק את הדואר. זה לא המצב".

פרקליטו של יו"ר הדואר, עו"ד גיורא ארדינסט, ביקש לדון בתיק כאילו הוצא צו על תנאי, ופרקליטי השרים סירבו. השופט אלרון פנה לעו"ד ארדינסט: "אם יש מחלוקת מקצועית שכזאת בין משרד התקשורת למשרד האוצר ורשות החברות - העמדה של מי קובעת?". בהמשך, פנה השופט שטיין השופט שטיין לנציגת היועמ"שית ואמר לה כי "טענת החריגה מסמכות בעייתית מאוד". היא השיבה: "לא טענו טענה כזאת".

דואר ישראל
דואר ישראל | צילום: רויטרס

לפני הדיון בעתירות מסרה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה את תשובתה לבג"ץ - ואמרה כי יש לבטל את ההחלטה להעביר את יו"ר דירקטוריון הדואר מתפקידו, "שאם לא כן הדבר יפגע בעצמאות דירקטוריונים בחברה ממשלתית. מדובר בהחלטה שלא התקבלה 50 שנה".