מפגינים מחוץ לביתו של גנץ: "אין פשרה על הדמוקרטיה"

בצל עצירת החקיקה ותחילת ההידברות, כ-150 אנשי מילואים המתנגדים למהפכה המשפטית ממשיכים למחות מחוץ לביתו של יו"ר המחנה הממלכתי בראש העין, ועשרות נוספים מפגינים מול ביתו של שר הכלכלה ברקת

זמן צפייה: 00:20

ברקע תחילת הליך ההידברות בין נציגי הקואליציה והאופוזיציה בעניין המהפכה המשפטית, ההפגנות של המתנגדים לחקיקה ממשיכות הבוקר (שישי) כשמחאות התארגנו מחוץ לביתו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, וביתו של שר הכלכלה ניר ברקת.

כ-150 אנשי מילואים מיחידות המ"מ, דובדבן, שלדג, 8200, הרופאים הצבאיים, ומשפחותיהם מפגינים מחוץ לביתו של גנץ בראש העין, וקוראים לו "דיר באלק בני, אין לך מנדט לפשרה על הדמוקרטיה. עשרות מפגינים נוספים נמצאים מחוץ לביתו של ברקת, שנלקח בחשבון על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמד אפשרי להחליף את שר הביטחון יואב גלנט במידה ואכן יפוטר.

מפגינים מחוץ לביתו של ניר ברקת
מפגינים מחוץ לביתו של ניר ברקת | צילום: תום ברקאי

למרות הודעתו של רה"מ נתניהו כי הוא משהה את תהליך החקיקה של המהפכה המשפטית עד למושב הבא של הכנסת, מארגני מחאת המתנגדים הודיעו שהם לא מתכוונים לעצור את ההפגנות. "רק התחלנו", הם אומרים. "הנאום של רה"מ זה זלזול באינטיליגנציה שלנו. החקיקה יכולה לעבור בכל רגע בלי שנדע", הוסיפו.

נזכיר כי אמש, אלפי מתומכי המהפכה המשפטית השתתפו בשעות הערב ב"צעדת החירות" של הימין, שיצאה מרחבת מוזיאון תל אביב אל כיוון קריית הממשלה. על-פי תמונות רחפן שהועברו ל-Crowd Solutions כ-20,500 מפגינים בעד הרפורמה בגשר ברחבת מוזיאון תל אביב לאומנות ובשדרות שאול המלך.

עם תחילת ההתכנסות של המוחים הותקף צוות חדשות 13, ולעברם נזרקו קריאות "אל-ג'זירה", במקביל לעשרות שצועקים "לא ניתן לכם לשדר". בנוסף, נער עוכב לאחר שהניף דגל של תנועת כך. מאות מוחים ירדו לנתיבי איילון דרומה ממחלף השלום, ואיילון דרום נחסם ממחלף רוקח עד לה גארדיה. לאחר מכן גם איילון צפון נחסם, וכעבור שעתיים הכביש נפתח לתנועה בשני הכיוונים. בין המוחים באיילון היה גם ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית.

הפגנת הימין בת''א בעד המהפכה המשפטית
הפגנת הימין בת''א בעד המהפכה המשפטית | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

הפגנת הימין בת''א בעד המהפכה המשפטיתהפגנת הימין בת''א בעד המהפכה המשפטית
הפגנת הימין בת''א בעד המהפכה המשפטית | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "ההפגנות הערב חשובות לדמוקרטיה, אך קורא לכלל המפגינים שלא להיגרר לאלימות ולא חלילה לפגיעה בשום גורם, לא מפגינים שמנגד ולא עיתונאים. מצופה גם מהמשטרה שתפעיל דין שווה ביחס לכלל המפגינים ואני סומך על המפכ"ל שינחה את השוטרים בהתאם למדיניות השר - יחס שווה לכולם".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לתקיפת העיתונאים: "הפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, אבל מה שאנחנו רואים פה אינה מחאה - זו התקפה אלימה על הדמוקרטיה שמטרתה לשפוך דם, להפחיד את הציבור, להכות בתקשורת. הם רוצים לשחזר בישראל את ההתקפה על הקפיטול. המראות האלימים האלה מתחילים בהסתה שמוביל נתניהו, אבל הוא מאבד שליטה על המפגינים כמו שאיבד שליטה על ממשלתו. אני קורא למפגינים להמנע מכל אלימות ולהביע את דעתם בכל האמצעים הדמוקרטים".

בנוסף, ביום רביעי התנהלה מחאת האמהות השקטה נגד המהפכה המשפטית. על מנת לא לחשוף את התינוקות הרכים להמולת ההמון בהפגנות, בחרו האמהות לקיים את ההפגנה השקטה שאיפשרה להן ולילדיהן להצטרף למאבק בשינויים במערכת המשפט. "הילדים שלנו נולדו למדינה דמוקרטית - ונעשה הכל כדי להשאיר זאת כך", מסרו המארגנות.