גולדקנופף: "יש הסכם קואליציוני על חוק הגיוס, שיעמדו בהתחייבויות"

יו"ר יהדות בתורה התייחס לקידום החוק לפני ישיבת הממשלה, ואמר כי "יש לנו ממשלה שתעשה מה שהיא אמרה, כמו שאנחנו עומדים בהתחייבויות שלנו", אך בזמן שהחרדים מעדיפים לקדם את החוק על חשבון המהפכה המשפטית - בליכוד מנסים דווקא לצמצם אותו כמה שאפשר

זמן צפייה: 02:26

הבוקר נערכה ישיבת הממשלה, שעסקה בין היתר בחוק הגיוס, ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף מיהדות התורה התייחס לפני הכניסה לחדר לחוק הגיוס, ואמר: "יש לנו ממשלה כזו שמה שהיא אמרה שהיא תעשה, היא תעשה, ויש לנו הסכם קואליציוני בזה. נקווה שכולם יעמדו בהתחייבויות שלהם כמו שאנחנו עומדים בהתחייבויות שלנו".

נראה שחוק הגיוס עומד כעת במקום הראשון אצל החרדים, גם מעל המהפכה המשפטית, ובליכוד מנסים לדלדל ולחתוך את הדרישות החרדיות. מי שמוביל כרגע את החקיקה אלו כבר לא חברי הכנסת גפני ודרעי, אלא גולדקנופף. אין מר"ן גדול שאפשר ללכת אליו, והחסידים לוקחים את ההנהגה, כי הכי קיצוניים הם אלה שמובילים. החרדים בתפיסה שלהם חושבים שבמידה ולא תהיה רפורמה במערכת המשפט, אז הם יוכלו לעבוד על חוק הגיוס בצורה שקטה. לעומתם, בליכוד מנסים לחתוך ולצמצם את החוק.

לשכת גיוס
לשכת גיוס | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

נזכיר כי צוות מיוחד שהקימה הקואליציה כדי לגבש מתווה חקיקה לחוק הגיוס התכנס ביום חמישי, אך החלטות פרקטיות טרם התקבלו באופן סופי. עם זאת, יש כיוון כללי למתווה ורצון להאיץ את לוחות הזמנים של הנושא. יש שבועיים שבהם מתכוונת הקואליציה, בעזרת הצוות שהוקם מנציגי המפלגות החרדיות, משרד הביטחון ומשרד האוצר ונוספים, לגבש את שורת תזכירי החוק שצריכה לכלול חבילת החקיקה, הכוללת את הורדת גיל הפטור, מתן הטבות למשרתים ועוד.

ההתחייבותה של הקואליציה למפלגות החרדיות היא כי עד 10 באוקטובר, מעט אחרי סוכות ולקראת חזרתה של הכנסת מהפגרה, יוגשו אותם תזכירי חוק באופן סופי, ושום חוק אחר לא יקודם. במהלך הדיון, שהתנהל בראשותו של מזכיר הממשלה יוסי פוקס, הוא אומר שזה לא המקום להתמקד בשאלה האם תקודם חקיקה של פסקת התגברות. למרות זאת, השר מאיר פרוש מיהדות התורה, אולי הסמן הכי קיצוני מכיוון החרדים בכל מה שנוגע לחוק, טען באופן "ממורמר", כך על פי הנוכחים, שהובטח לחרדים בהסכמים הקואליציוניים חוק יסוד לימוד תורה. כרגע עדיין לא ברור איך יפתרו את העניין הזה.