בכירים ישראלים: ההצבעה על תוכנית השלום באו"ם תידחה

הגורמים הכחישו את הדיווחים לפיהם הפלס' משכו את בקשת ההצבעה, והסבירו כי הצעד לא ייערך מחר בשל התיעצויות על נוסח ההחלטה. סאיב עריקאת הוסיף: "מתקיימים דיונים עם מדינות ערב"

זמן צפייה: 00:30

בעקבות דיווחים על כך שהרשות הפלסטינית משכה את בקשת ההצבעה על תוכנית השלום של נשיא ארה"ב באו"ם, בכירים ישראליים הבהירו היום (שני) שהבקשה לא נמשכה, אלא ככל הנראה תידחה עקב התמשכות ההתייעצויות בנושא - ולא תתקיים מחר כמתוכנן.

לדבריהם, אתמול בלילה ארה"ב הגישה בקשות לתיקונים בנוסח הצעת ההחלטה נגד התוכנית, באופן שלמעשה הפך את הצעת ההחלטה מגינוי לתוכנית טראמפ - להודעה חיובית עליה. בריטניה וגרמניה לא דחו על הסף את התיקונים האמריקנים, וביקשו להיכנס למו"מ על כל תיקון. המו"מ הזה מתקיים כעת בניו יורק ובכך מתעכבת הגשת נוסח הצעת ההחלטה לנשיאות מועצת הביטחון. ייתכן שההצבעה תיעשה בהמשך השבוע.

בכיר הרש"פ סאיב עריקאת הצהיר: "לא משכנו את הצעת ההחלטה, מתקיימות התיעצויות עם מדינות ערב על הנוסח".

עוד בחדשות 13:

תביעות בהאג ותוכנית חלופית: ה"אינתיפאדה מדינית" של אבו מאזן

הליגה הערבית דחתה את תוכנית השלום של טראמפ: "לא נשתף פעולה"

קושנר תוקף: "לאבו מאזן יש אחריות לגל הפיגועים בישראל"

אבו מאזן בעצרת האו''ם
אבו מאזן בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

גורמים מסרו לערוץ טלוויזיה מצרי כי הרשות הפלסטינית משכה את הבקשה להצבעה מכיוון שהתנגדה לכך שבהצעת ההחלטה במועצת הביטחון לא יהיה שום גינוי לארה"ב.

כאמור, מוקדם יותר היום גורמים דיפלומטיים מסרו לסוכנות הידיעות AFP שהרשות הפלסטינית משכה את בקשתה ממועצת הביטחון להצביע באו"ם על תוכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

יו''ר הרש''פ אבו מאזן ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ בבית לחם
יו''ר הרש''פ אבו מאזן ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ בבית לחם | צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יוצא ל"אינתיפאדה מדינית" נגד תוכנית המאה של הנשיא טראמפ. וא נמצא כעת בניו יורק, לקראת נאומו בעצרת הכללית של האו"ם שיערך מחר, שם צפוי להציג תוכנית שלום חלופית על בסיס גבולות 67'.

מהלכיו של אבו מאזן זוכים לרוח גבית מהליגה הערבית, שדחתה את תוכנית המאה, וכן מכינוס חירום שנערך בסוף השבוע בירדן, של ראשי פרלמנטים בליגה הערבית. במהלך הכינוס השליך ראש הפרלמנט בכווית את מתווה התוכנית לפח – ואמר כי: "המקום הראוי לה הוא בפח האשפה של ההיסטוריה".

בתוך כך, משפטנים פלסטינים צפויים בשבועות הקרובים להגיש תביעות נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי בהאג, בתמיכת משפטנים מהעולם.