מנסור עבאס: "מי שעושה פשע נתעב כזה הוא מחבל וטרוריסט"

יו"ר רע"מ התייחס לפיגוע הרצחני בבאר שבע, ואמר כי החברה הערבית כולה מגנה את המעשה. עבאס הוסיף כי הוא מקווה שיתאפשר לו לבקר ולנחם את המשפחות, וכי יש לפעול כדי למגר את התופעה. "אין ספק שאמצעי התקשורת והרשתות החברתיות מקלות על קבוצות פשע וטרור קיצוניות"

זמן צפייה: 06:31

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, התראיין הערב במהדורה המרכזית והתייחס לפיגוע הרצחני המשולב אתמול בבאר שבע. "מי שעושה פשע נתעב הוא פושע והוא מחבל והוא טרוריסט", אמר עבאס, "בחברה הערבית כולה - המנהיגות הפוליטית, ראשי הרשויות, אנשי דת, משפחות שלמות הוציאו הודעות - לא היה כדבר הזה בחברה הערבית".

"היום דיברתי על האירוע הזה בתקשורת הערבית" הוסיף עבאס, "גם מבחינה ערכית, גם מבחינת החוק והמובן האזרחי, וכמובן מבחינת החיים והקיום המשותף של כולנו, יהודים כערבים. ביום הזה כולנו עומדים ביחד, אני גם שלחתי תנחומים למשפחות דרך ראש העיר ונשיא המדינה, ואני מקווה שיתאפשר לי גם לבקר ולנחם את המשפחות".

עוד אמר יו"ר רע"מ: "האירוע אומנם הוא של איש בודד ששייך לדאעש ולא של הזרם האיסלאמי של החברה הערבית בישראל, אבל בכל זאת הוא אחד מבני החברה הערבית בישראל, ולכן אנחנו כחברה ערבית מרגישים מחויבים לפעול כדי למגר את התופעה הזאת, אפילו אם היא תופעה של בודדים".

"במיוחד אנחנו כאנשי דת", הוסיף עבאס, "שיש לנו שיח דתי סובלני, חשוב שניתן טיפול ראוי ומענה לאותן מחשבות מעוותות של אנשים שמנסים להשתייך בצורה כזאת או אחרת לארגון פשע, שהוא לצערי לוקח לעצמו את השם של האסלאם".

"ראינו שבעשור הקודם, כאשר דאעש ממש שגשגה, עשרות אנשים יצאו מהארץ והצטרפו לדאעש, רובם לא חזרו", הוסיף יו"ר רע"מ, "אין ספק שאמצעי התקשורת והרשתות החברתיות מקלות על קבוצות פשע וטרור קיצוניות כמו דאעש ואחרות להגיע לאנשים שנמצאים בסיטואציה שהם יכולים להיות מושפעים מהפרופוגנדה שלהם, אבל בכל זאת יש לנו אחריות גם בשיח הדתי שאנחנו מקדמים כתנועה אסלאמית וגם כרע"מ וגם בשיח הפוליטי הרגיל".

"אפשר לתת ביקורת", המשיך עבאס, "אפשר לנהל מאבק דמוקרטי צודק בדרכי שלום, אבל צריכים גם להיזהר באיזה ביטויים אנחנו משתמשים כדי להביע דעה פוליטית ולהתנגד למדיניות זו או אחרת. אני מגנה כל ניסיון להשפיע על אזרחי המדינה הערבים מבחוץ ולנסות לקחת אותם למחוזות שהם לא נמצאים שם. אנחנו אזרחי מדינת ישראל - יש לנו זהות ערבית פלסטינית אבל אנחנו אזרחים שומרי חוק".

"יש לנו אחריות על הציבור שלנו", סיכם עבאס, "אנחנו כמנהיגים פוליטיים ודתיים נעשה את מה שמוטל עלינו. יש לנו סוגיות שאנחנו מטפלים בהן. רע"מ היום מקדמת תהליך פוליטי חדש, אנחנו שותפים לקואליציה, לוקחים אחריות קולקטיבית. מנסים לתת מענה למצוקות של החברה הערבית בדרכים של שותפות פוליטית".