מילד חרדי ללוחם: המהפך של החייל שנבחר למצטיין נשיא

לאחר שברח ממשפחתו החרדית מפני שלא הרגיש שייך, יהודה שניצר, חובש בגדוד 13 של חטיבת גולני, השתחרר בשבוע שעבר ועבר לפרק הבא בחייו

זמן צפייה: 05:22

הוא גדל בשכונה חרדית בירושלים, חי תחת חינוך נוקשה במיוחד, תובעני, כזה שמי שלא מתיישר לפיו נענש. הוא העביר שנים שלמות בבדידות לא הרגיש שייך, לא למשפחה, לא לסביבה החרדית שבה גדל. כשהיה בן 13 עזב. יהודה שניצר, חובש בגדוד 13 של חטיבת גולני, השתחרר בשבוע שעבר ועבר לפרק הבא בחייו, אחרי שנבחר למצטיין נשיא.

"הצבא הוא כנראה הפרק המשמעותי ביותר במסע המאתגר שלי לעצמאות", מספר שניצר. "במקום שהייתי היו שתי אופציות: ליפול ולהידרדר או לעלות הלאה ולהצליח. בגיל 13, יום אחד אני אוזר אומץ, מארגן תיק, יוצא מהבית ועולה על אוטובוס. עברתי בין פנימיות וחייתי ברחובות, כמה שנים אחר כך גם עזבתי את הדת. הקושי הכי גדול זה רגע ההבנה שאני לבד בסיפור הזה.

אולי יעניין אתכם גם:

ישב בכלא על הריגה והיום הוא עורך סולחות בהתנדבות

המיילדת הראשית ילדה את שני נכדיה התאומים

המורה שמלמד פיזיקה דרך הטיקטוק

" התחלתי לעבוד כנהג ומסיע חיילים קרביים, הבנתי שאני רוצה להתגייס כשלקחתי אותם לפעולות, ראיתי יותר שטח ונחשפתי למה שהם עושים, רציתי גם להיות חלק מזה. התגייסתי לצבא בגיל 24 לשירות של שנה וחצי שעבדתי בו בצבא בצורה קשה מאוד. השנה נבחרתי למצטיין נשיא. הטקס של נבחר הנשיא התעכב בעקבות הקורונה, מחכה להענקה.

"בגיל 21 למדתי משחק, משחפתי לעולם הזה של הטלוויזיה בגיל מאוד מאוחר, בילדות לא היה לי טלוויזיה לא כלום. בקורס משחק הרגשתי מאוד משוחרר שונה מאוד מהחיים שחייתי עד היום לכן אני מאוד אוהב את זה. הרגשתי שאני מצליח להתבטא דרך המשחק. היום אני בן 26 השתחררתי לפני כשבוע מבחינתי השלב הבא שלי זה לעסוק במשחק בעולם הזה של התעשייה. אני מאוד אוהב את כל העולם הזה של הטלוויזיה זה גורם לי להרגיש משוחרר".