מרגש: המיילדת הראשית ילדה את שני נכדיה התאומים

ליטל חכם הגיעה במיוחד מתל אביב לבית החולים שערי צדק, כדי לתת הזדמנות לאמה חוה ליילד את התאומים שלה - הסיפור המלא

זמן צפייה: 04:44

המיילדת הראשית של בית החולים שערי צדק, חוה חכם, לקחה לעצמה הפסקה קצרה מיום העבודה ביום ראשון האחרון, כדי להשתתף בלידת נכדיה התאומים. התאומים נולדו בניתוח קיסרי וכעת נמצאים בפגייה של בית החולים יחד עם אמם המתאוששת מהניתוח וסבתם המיילדת.

"הלידה היתה ביום ראשון בערב. בגלל הפרעה שגילו אצל העוברים - היה צורך ליילד אותם מוקדם יותר, בשבוע 35, בניתוח קיסרי. למזלנו שלומם טוב והכל נראה תקין", מספרת חכם. "בתי הגיעה מתל אביב במיוחד בשביל ללדת בבית החולים שלי וכדי שאוכל להיות איתה. כך היה גם עם הבת הבכורה שלה – נכדתי הראשונה – שהיום היא בת פחות משנתיים, אבל אז זו היתה לידה רגילה. הלידה היתה מאוד מרגשת. זו פעם ראשונה שמדובר בלידה קיסרית ופעם ראשונה שיש תאומים – אין לנו במשפחה עוד תאומים, כך שזה היה מפתיע. זו היתה מתנה מאוד יפה.

אולי יעניין אתכם גם:

"החלום שלי להיות שחקן כדורגל בליגה הכי טובה בעולם"

כך נמלט יואל לוי מהכת החרדית בגואטמלה

ילד הפלא של הכדורגל הישראלי

"נכנסתי לחדר ניתוח עם עוד שתי מיילדות בכירות והשתדלתי לא לקחת את תפקידי כמיילדת, אלא להיות שם יותר כאמא, שזה תפקיד לא פחות חשוב במעמד כזה. אמנם אני 40 שנה מיילדת אך לידות של בתי הן דבר שקורה לעיתים נדירות. אנחנו עושים מחקר בשערי צדק: הבנו שפגים שמקבלים את חלב האם בשעות הראשונות לאחר הלידה, הדבר עוזר להם במיוחד בהתפתחות. לכן מיהרנו לשאוב את החלב מליטל עוד לפני הלידה ואז התאומים קיבלו אותו מיד לאחר שהגיעו לפגייה. כעת התאומים נמצאים שם ואנו מחכים לראות שהם מעלים במשקל ומתפתחים כדי שיוכלו להשתחרר".