"יתכן כי בהמשך יהיו צעדים יותר קיצוניים של עוצר מוחלט": העתידן רועי צזנה עם תחזית לנגיף הקורונה

האם סגירת מערכת החינוך היא רק הצעד הראשון? העתידן רועי צזנה מסביר מה הן השיטות שהוכיחו עצמן יעילות כדי לעצור את התפשטות הנגיף

זמן צפייה: 04:46

על רקע מגפת הקורונה העולמית אשר משפיעה על כל תחומי החיים החל מבריאות, דרך חינוך ועד לכלכלה, העתידן רועי צנזה ועמיתיו למקצוע מנסים להפיג את אי הוודאות על ידי מתן תחזית לאשר העומד להתרחש בכל מה שקשור לנגיף הקורונה.

בריאיון ל'העולם הבוקר' עם אברי גלעד וטלי מץ, אומר צנזה: "מדינות העולם הראו כי כאשר מפעילים אמצעי בידוד קיצוניים - ניתן לעצור את התפשטות הנגיף", עם זאת צנזה מיד מציין: "למרבה הצער אמצעי הבידוד עוצרים גם את המשק והכלכלה".
צזנה מציין כי אם למרות הדיווחים על אחוזי תמותה מאוד נמוכים, אין להקל בהם בראש: "גם אחד או שני אחוזים מאוכלוסיית העולם זה הרבה מאוד אנשים". צזנה מציין כי מחקרים מראים כי כאשר בתי חולים שלא מצוידים ערוכים להתמודד עם הוירוס, אחוזי התמותה מגיעים לעיתים אפילו לחמישה אחוזים.

צזנה משבח את מערכת הבריאות ואת רה"מ על התמודדות טובה ונקיטת כל האמצעים הדרושים כדי לבלום את הנגיף: "נתניהו מטפל במצב בצורה מאוד מקצועית ביחד עם ליצמן".

לגבי התחזית, צזנה מציין נראה שרק פעולות דרמטיות כמו בידוד וסגירת גבולות הן הדרכים היעילות ביותר על מנת לבלום את הנגיף: "אלה כנראה הצעדים היחידים שעובדים ויתכן כי בהמשך יהיו צעדים יותר קיצוניים של עוצר מוחלט".