הלחץ במגזר העסקי גובר: ראשי המשק צפויים להגיע למחאה בקפלן

במקביל למחאות ברחובות ובצבא, גם במגזר העסקי מתרבות הקריאות של ראשי המשק נגד חוקי המהפכה המשפטית. מחר ייקחו ראשי המשק בפעם הראשונה חלק בהפגנה המרכזית בתל אביב ולאחר מכן הם צפויים להתכנס שוב ולהחליט כיצד לפעול בהמשך. ברקע הדברים - סירובו של יו"ר ההסתדרות להודיע על שביתה

זמן צפייה: 09:28

ראשי המשק התכנסו היום (שישי) פעם נוספת במטרה לדון בפעולות אפשריות במגזר העסקי, כתגובה לקידום החד צדדי של המהפכה המשפטית. עד עתה, החליט הפורום של ראשי העסקים על מהלכים סמליים בלבד, אך כעת גורמים בפורום קוראים להגברת הפעולות המחאתיות. לראשונה, ייצטרפו מחר ראשי המשק - מנכ"לים, אנשי עסקים ויושבי ראש - להפגנה השבועית ברחוב קפלן שבתל אביב.

עם זאת, נראה כי כרגע ראשי העסקים נמנעים מלהפעיל את מלוא כוחם, מתוך חשש שמחאות ושביתות בהובלתם ייפגעו בכיסם ויביאו לחרם צרכני נגד החברות שלהם. לאחר שייקחו חלק בהפגנה מחר, צפויים ראשי העסקים להתכנס פעם נוספת ולהחליט האם לפעול בצורה חריפה יותר בכל זאת.

ברקע הדברים, מרחפת התנגדותו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להשבית את המשק בעקבות קידום החוק לביטול עילת הסיברות. בכירים רבים במשק נושאים את עיניהם לבר-דוד וחוששים להוציא לפועל השבתות ללא גיבוי של ההסתדרות. בענפים מסוימים ההנהלה אינה מסוגלת להכריז על שביתה ללא אישור חיצוני ולכן נדרש שיתוף פעולה בין ההנהלה והעובדים. כך למשל במקרה של הבנקים, שלא רשאים להכריז על שביתה ללא אישור המקפח על הבנקים - ולכן נדרשת במקרה זה השבתה ביוזמת העובדים. כאמור, השבתה בענפים אלו לא צפויה לצאת לפועל בזמן הקרוב לנוכח ההצהרות של בר-דוד.

ההפגנה בקפלן המהפכה המשפטית
הפגנה בקפלן | צילום: אמיר גולדשטיין

בתוך כך, טייסים בחברות האזרחיות מתלבטים גם הם כיצד לפעול. הטייסים, שלרובם שני כובעים - טייסים בצה"ל מחד וטייסים באל-על, ארקיע, וישראייר מאידך - שוקלים לפעול גם בכובעם כטייסים אזרחיים, ובכך להפעיל לחץ נגד המהפכה המשפטית דרך חברות התעופה המסחריות.