בחודש הבא: ליברמן יציג פעימה נוספת בתוכנית הכלכלית

לוח הזמנים למנגנון הפיצויים יהיה עמוס במיוחד בתקופה הקרובה, כאשר מחר יתקיים דיון מכריע בממשלה בנוגע לעסקת החבילה להעלאת שכר המינימום, וכבר בשבוע הבא שר האוצר ייקבע מה יהיה גובה הפיצויים - ומי יהיה זכאי להם

זמן צפייה: 01:37

פיצוי העצמאיים בגל החמישי: מאות אלפי עוסקים עצמאיים ישלמו השבוע את המיסים שעל בסיסם יוחלט בכמה כסף יפוצו על נזקי הגל החמישי של מגפת הקורונה, והערב (שבת) הצגנו במהדורת השבת את לוחות הזמנים המלאים למנגנון הפיצויים בתוכנית הכלכלית החדשה של משרד האוצר, כאשר בחודש הבא צפוי שר האוצר אביגדור ליברמן להציג את הפעימה השנייה של התוכנית.

שר האוצר יקבל את התוצאות של ועדה פנימית במשרד האוצר, אשר עסקה בנושא בראשותו של מנכ"ל האוצר. ליברמן צפוי לקבוע בהתאם לכך מה יהיו הצעדים הבאים להורדת מחירי הדירות, כדי להיאבק ביוקר המחיה. כזכור, הפעימה הראשונה התמקדה בתשומות ממשלתיות כמו מיסים ומחירי חשמל במשק.

בתוך כך, מחר יתקיים דיון מכריע בממשלה בנוגע לעסקת החבילה להעלאת שכר המינימום, אשר ככל הנראה יעלה ל-6 אלף שקלים וזה יקרה על פני חמש פעימות ויבשיל בתוך 4 שנים, כלומר בזמן הזה השכר עלול להישחק מול האינפלציה ולכן עלולה לצוץ ביקורת בנושא מצד השרים, אך סביר להניח שזו בכל זאת תאושר.

כאמור, ביום רביעי הקרוב יידרשו העצמאיים לשלם את המע"מ על חודש ינואר האחרון, כאשר המועד לחיוב נדחה על מנת להקל עליהם. לפי מסד נתונים זה ניתן יהיה להבין באיזה שיעור ניזוקו העסקים ובהתאם לכך הכנסות המדינה, כתוצאה מנזקי גל האומיקרון.

לפי נתונים אלה יחליט שר האוצר בשבוע הבא מה יהיה גובה הפיצויים ומי יהיו האוכלוסיות הזכאיות להם, כאשר האפשרויות המרכזיות הן לפי 25% או 40% ירידה בהכנסות. הפיצויים ייצאו לדרך בשבוע הראשון של חודש מרץ, ובהתאם לכך ניתן יהיה להגיש בקשות בנושא.