"חג בלי חירות": אלפים בעצרת למען שחרור החטופים בתל אביב

משפחות חטופים, שיישבו בלי יקיריהן בשולחן ליל הסדר, התכנסו ברחבת מוזיאון ת"א בקריאה לשחרורם משבי חמאס בעזה. במקביל, בצעדה לבית ההסתדרות קוראים המוחים להשבתת המשק: "ללחוץ על הדרג המדיני - כדי להביא לעסקה"

זמן צפייה: 01:39

משפחות חטופים עורכות הערב (חמישי) עצרת למען שחרור יקיריהן, שלא יציינו עימן את חג הפסח - חג החירות. בעצרת, שקוראת לאחדות העם ומתקיימת ברחבת מוזיאון תל אביב, נאמו בין היתר מורן סטלה ינאי ששוחררה מהשבי בעסקת החטופים; שלי שם טוב, אימו של עומר שם טוב שעדיין בשבי; איריס חיים, אימו של יותם חיים שנורה בשוגג ע"י כוח צה"ל בשג'אעיה; הרב הראשי לישראל דוד לאו, והופיעו שולי רנד ויונתן רזאל.

בתוך כך, חלק מבני משפחות חטופים צועדים לבית ההסתדרות בת"א, נושאים שלטים עם הכיתוב "השבתה או הפקרה" וקוראים "את כולם עכשיו!". בנוסף, 140 קרובי חטופים חתמו על מכתב ובו קריאה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להשבית את המשק על מנת לקדם עסקה לשחרור יקיריהם מהשבי. "הממשלה כשלה עד כה בהחזרת כל בני הערובה", נכתב, "אנו פונים אליך כמי שבידיו הכלים ללחוץ על הדרג המדיני להביא לעסקה - השבת את המשק. כנס לאירוע ועשה הכול כדי לקדם עסקה להצלתם. אסור לך ולאזרחי ישראל להשלים עם המצב הקיים ועם האמירה 'חמאס לא רוצה בשחרורם'".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404181957' autoplay='0' credit='' desc='צעדת משפחות חטופים לבית ההסתדרות' poster='' kid='1_5p3tqj7p' duration='11']

כחלק מהעצרת הקוראת לאחדות, מורן זר קצנשטיין, מקימת תנועת בונות אלטרנטיבה, נשאה דברים יחד עם הרבנית ימימה מזרחי: "לצד התפילה נאמר בתורה שעלינו לעשות השתדלות. דברים לא יקרו מעצמם. לא קיבלנו פטור מעשיה. כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לבדוק, מה המאמץ שאנחנו עושים כדי להשיב את החטופים והחטופות. עכשיו!".

מורן סטלה ינאי נואמת בעצרת
מורן סטלה ינאי נואמת בעצרת | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
איריס חיים נואמת בעצרת
איריס חיים נואמת בעצרת | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
חיים ילין נואם בעצרת
חיים ילין נואם בעצרת | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
מפגינים למען שחרור החטופים, הערב בתל אביב
מפגינים למען שחרור החטופים, הערב בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "ערב חג החירות, כשבמנהרות החמאס עדיין נמצאים 133 חטופים, עם ישראל יתאחד כולו בקריאה ברורה למען השבת החטופים ושלום הלוחמים. לעצרת האחדות בכיכר החטופים יגיעו נציגים מכל חלקי החברה הישראלית: ימין, שמאל, דתיים, חילונים, מרכז ופריפריה ועוד. על הבמה יעלו הדוברים בצמדים שמבטאים את היחד, על אף השוני, ובעיקר יקראו כולם בקריאה משותפת לשחרור מידי של כלל החטופים".

מורן זר קצנשטיין, מקימת תנועת בונות אלטרנטיבה יחד עם הרבנית ימימה מזרחי
מורן זר קצנשטיין, מקימת תנועת בונות אלטרנטיבה יחד עם הרבנית ימימה מזרחי | צילום: מטה משפחות החטופים

המשטרה נערכה בכוחות גדולים לקראת העצרת, במטרה להכווין את התנועה ולאבטח את המשתתפים, והודיעה כי החל מהשעה 18:00 נחסמו שד' שאול המלך מרחוב אבן גבירול עד רחוב ויצמן לשני הכיוונים.