לקראת ההפגנות נגד נתניהו בנתב"ג: האזהרות וההמלצות

כלי רכב רבים צפויים לחסום מחר את כבישי הגישה המובילים לנמל התעופה בן גוריון. ברשות שדות התעופה קוראים לציבור הטסים להקדים להגיע לטיסות וממליצים להשתמש ברכבת. מארגני המחאה: "קוראים לכל האזרחים והאזרחיות להגיע מחר לנתב"ג"

זמן צפייה: 02:22

מחר (רביעי) צפוי ראש הממשלה להמריא לברלין - ומארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו כי ישבשו ויחסמו את כבישי הגישה המובילים לנמל התעופה בן גוריון. לציבור הטסים מומלץ להתעדכן בחברות התעופה. בשל כך, פרסמו ברשות שדות התעופה הודעה לטסים שלפיה מומלץ להקדים את ההגעה לטיסות.

"רשות שדות התעופה תעשה ככל הניתן בכדי לאפשר לטסים לטוס במועד שנקבעה טיסתם, וקוראת לציבור הטסים להקדים ולהגיע לנתב"ג ומומלץ להגיע ברכבת ישראל", נמסר. ממובילי המחאה נמסר כי הרכבות מחר לא ייחסמו, והצטרפו להמלצה של רשות שדות התעופה להגיע לנמל התעופה ברכבת.

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו לפני טיסה לעצרת האו''ם בניו יורק
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו לפני טיסה לעצרת האו''ם בניו יורק | צילום: אבי אוחיון, לע''מ (ארכיון)

"הרודן בהתהוות נתניהו יפגוש בנו בכל פינה, טיסה או כנס אליו יגיע", אמרו מארגני המחאה. "לא ניתן לו להרוס את חלום הדורות והחזון הציוני ולהפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה. קוראים לכל האזרחים והאזרחיות להגיע מחר לנתב"ג ולהביע את המחאה מול נתניהו".

כמו כן, מפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב אבי ביטון קרא: "צירי התנועה בגזרת מרחב נתב״ג מוגדרים צירי חירום ויש להשאירם פנויים לכוחות הבטחון בכל עת, לצד מימוש זכות המחאה. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ולכן אנו מאפשרים לכל אזרח לממש את זכותו הבסיסית להפגין".

עם זאת, הדגיש כי "יש משמעות מיוחדת לצירי נתב"ג, כאשר ניסיון לחסום צירים אלה עלול לעכב הגעתם של כוחות הצלה בחירום ובכך לסכן עשרות אלפי נוספים בטיסות הממריאות ונוחתות בשדה מדי יום".