רבבות הפגינו בעד הרפורמה בת"א, איילון נחסם לשעתיים

בעקבות החלטת רה"מ נתניהו להשהות את החקיקה, תומכי הממשלה השתתפו ב"צעדת החירות" שיצאה מרחבת מוזיאון ת"א לקריית הממשלה. צוות חדשות 13 שוב הותקף עם תחילת הכינוס, נער עוכב לאחר שהניף דגל של תנועת כך • כל העדכונים

זמן צפייה: 05:46

בעקבות החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשהות את חקיקת המהפכה המשפטית, אלפים מתומכי המהפכה המשפטית השתתפו הערב (חמישי) ב"צעדת החירות" של הימין שיצאה מרחבת מוזיאון תל אביב לקריית הממשלה. על-פי תמונות רחפן שהועברו ל-Crowd Solutions כ-20,500 מפגינים בעד הרפורמה בגשר ברחבת מוזיאון תל אביב לאומנות ובשדרות שאול המלך.

עם תחילת ההתכנסות של המוחים הותקף צוות חדשות 13, ולעברם נזרקו קריאות "אל-ג'זירה", במקביל לעשרות שצועקים "לא ניתן לכם לשדר". בנוסף, נער עוכב לאחר שהניף דגל של תנועת כך. מאות מוחים ירדו לנתיבי איילון דרומה ממחלף השלום, ואיילון דרום נחסם ממחלף רוקח עד לה גארדיה. לאחר מכן גם איילון צפון נחסם, וכעבור שעתיים הכביש נפתח לתנועה בשני הכיוונים. בין המוחים באיילון היה גם ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית.

הפגנת הימין בת''א בעד המהפכה המשפטיתהפגנת הימין בת''א בעד המהפכה המשפטית
הפגנת הימין בת''א בעד המהפכה המשפטית | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

הפגנת הימין בת''א בעד המהפכה המשפטית
הפגנת הימין בת''א בעד המהפכה המשפטית | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "ההפגנות הערב חשובות לדמוקרטיה, אך קורא לכלל המפגינים שלא להיגרר לאלימות ולא חלילה לפגיעה בשום גורם, לא מפגינים שמנגד ולא עיתונאים. מצופה גם מהמשטרה שתפעיל דין שווה ביחס לכלל המפגינים ואני סומך על המפכ"ל שינחה את השוטרים בהתאם למדיניות השר - יחס שווה לכולם".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לתקיפת העיתונאים: "הפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, אבל מה שאנחנו רואים פה אינה מחאה - זו התקפה אלימה על הדמוקרטיה שמטרתה לשפוך דם, להפחיד את הציבור, להכות בתקשורת. הם רוצים לשחזר בישראל את ההתקפה על הקפיטול. המראות האלימים האלה מתחילים בהסתה שמוביל נתניהו, אבל הוא מאבד שליטה על המפגינים כמו שאיבד שליטה על ממשלתו. אני קורא למפגינים להמנע מכל אלימות ולהביע את דעתם בכל האמצעים הדמוקרטים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-3003232056' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_4m3em6iq' duration='']

החל מהשעה 18:00 נחסמו הרחובות הבאים לתנועה:

רחוב קפלן ייחסם מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
צומת קפלן דרך מנחם בגין ייחסם לצפון ולדרום (כולל שיקועים).
רחוב המסגר ייחסם לתנועה מרחוב יצחק שדה עד דרך מנחם בגין לכיוון צפון.
דרך נמיר תיחסם מרחוב ז'בוטינסקי לכיוון דרום.
דרך מנחם בגין תיחסם מרחוב פרשת דרכים לכיוון דרך נמיר.
שד' שאול המלך ייחסמו מרחוב לאונרדו דה וינצ'י עד דרך מנחם בגין, לשני הכיוונים.העליות למחלף השלום בנתיבי איילון ייחסמו מצפון ומדרום.

הפגנת הימין בת''א בעד המהפכה המשפטית
הפגנת הימין בת''א בעד המהפכה המשפטית | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

לאורך היום נשמעו קולות הסתה ברשתות החברתיות מצד פעילי ימין בהסתה לאלימות, כך למשל המשתמש "אסף שיפוץ וניהול פרויקטים" כתב בקבוצה "עוצמה יהודית" כי "כוח ועוד כוח, רק אנרכיה תפתור את הבעיה השמאלנית". נציין כי הביטוי "הבעיה השמאלנית" הוא פרפרזה לביטוי הנאצי הידוע "הבעיה היהודית". משתמש אחד מזהיר את חברי הקבוצה "להיזהר לא להיתפס ליד שוטרים".

הסתה לאלימות בקבוצות הימין הקיצוניWhatsapp Image 2023 03 30 At 1
הסתה לאלימות בקבוצות הימין הקיצוני

הסתה לאלימות בקבוצות הימין הקיצוני
הסתה לאלימות בקבוצות הימין הקיצוני