הפתעה בסגל הפיקוד החדש במשטרה: אלו המינויים החדשים

פרסום ראשון: מפכ"ל המשטרה החדש, דני לוי, החליט להצעיר את סגל הפיקוד הבכיר בארגונו - והודיע על מינויו המפתיע של תנ״צ חיים זרגרוב לתפקיד מפקד מחוז תל אביב, לצד מינוי תנ"צ יחיאל בוהדנה למפקד מחוז חוף. בנוסף, תנ"צ מאיר אליהו ישמש כמפקד מחוז צפון

זמן צפייה: 03:12

הפתעה בסגל הפיקוד החדש במשטרה: כשבועיים לאחר כניסתו לתפקיד, מפכ"ל המשטרה רנ"צ דני לוי החליט להצעיר את סגל הפיקוד בארגונו בדור, והודיע היום (חמישי) על מינויים מפתיעים. כעת, תנ"צ חיים זרגרוב ימונה למפקד מחוז תל אביב, ותנ"צ יחיאל בוהדנה ימונה למפקד מחוז חוף. בנוסף, תנ"צ מאיר אליהו ישמש כמפקד מחוז צפון.

מפכ"ל המשטרה דני לוי
מפכ"ל המשטרה דני לוי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המינויים החדשים בסגל הבכיר מגיעים על רקע גל פרישות נמשך במשטרה. היום הודיע ניצב עוזי לוי, מפקד מחוז ש"י, על פרישתו מהארגון, לאחר 43 שנות שירות. מאחורי הפרישה עומד תסכולו של ניצב לוי מכך שלא נמצא לו תפקיד בסגל הפיקוד. במקביל, ראש אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, ייצא בקרוב ללימודים - בסופם לא יישוב לשורות המשטרה ויפרוש מהארגון גם הוא.

עזיבתם של שני הניצבים מגיעה על רקע גל פרישות נמשך במשטרה. גם כעת נותרו קצינים מאוכזבים שטרם קיבלו החלטה בנוגע לעתידם בשורות הארגון. לאחר שלא קיבל דרגת ניצב, סגן מפקד מחוז חוף, תנ"צ דודו בוטני, תקף בקבוצות הפנימיות של המשטרה את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, וכתב: "השר החליט לא לקדם אותי, אודיע על המשך דרכי בהמשך, תודה לכולם לא צריך להגיב".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בשבוע שעבר, ראש חטיבת המודיעין במשטרה, תת-ניצב דרור אסרף, הודיע על כוונתו לפרוש, בתום שירות של כ-35 שנים. מהמשטרה נמסר בעקבות זאת כי המפכ"ל סיכם עם תנ"צ אסרף על יציאתו לחופשת פרישה במהלך חודש דצמבר הקרוב.

יום קודם לכן, מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, הודיע גם הוא על פרישה, וסיכם עם המפכ"ל כי הוא יסיים את תפקידו ב-1 באוקטובר. תחאוכה היה הניצב השני שעזב את המשטרה מאז כניסת המפכ"ל החדש, והודעתו הגיעה כשבוע לאחר שראש אגף החקירות, ניצב יגאל בן שלום, הודיע על פרישתו. עוד קודם לכן פרשה ראש אגף מבצעים ניצב סיגל בר צבי, ובהמשך הודיעו במשטרת ישראל על סיום תפקידו של דובר הארגון, ניצב-משנה אלי לוי.