ההורים מחולון לסייעות הערביות: "אין גן פה. יש בי-ם ובעזה"

תיעוד שנחשף הערב מראה כיצד הורים ממעון נעמת בחולון מגרשים ארבע סייעות ממזרח ירושלים שבאו לעבוד במקום - וצועקים לעברן, בין היתר: "אין גן פה. לא לחזור לכאן. תתקשרו לנהג ותגידו לו שלא ייקח אתכן חזרה. תלכו ליפו, לרמלה"

זמן צפייה: 02:11

אחרי שטענו כי אין מדובר בגזענות, נחשף הערב (שלישי) תיעוד של הורים ממעון נעמת בחולון כשהם כשהם צועקים לעבר ארבע הסייעות ממזרח ירושלים שבאו לעבוד במקום, בין היתר: "אין גן פה. יש בירושלים ובעזה, ברמלה. לא לחזור לכאן. תתקשרו לנהג ותגידו לו שלא ייקח אתן חזרה. תלכו ליפו, לרמלה". אחת האימהות נשמעת צועקת: "לא לחזור לפה! אין לאן לחזור!". בתיעוד ניתן לראות כיצד ארבע הסייעות מגורשות בבושת פנים מהמקום, ואחד ההורים נשמע אומר: "עוד ארבע הביאו לנו...".

התיעוד הוא מהיום בבוקר, כאשר הורים לילדים שנמצאים במעון נעמת בחולון שמעו כי ארבע הסייעות שעובדות במקום הן ערביות ממזרח ירושלים בנות 16 ו-17 והן לא שולטות בשפה העברית. בתגובה, פרץ זעם בקרב ההורים ולפי עדויות, כמה מהם חסמו את הכניסה של אותן סייעות לגן. גם מחר צפויה מחאה נוספת.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2209131550' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר נעמת, חגית פאר' poster='' kid='1_zfi3s4to' duration='']

בתגובה, החליטו בנעמת לסגור מחר את הגן והסייעות, לפי שעה, לא מוכנות לשוב לעבודה משום שלטענתן הן מפחדות. ההחלטה להשבית את המעון מחר נבעה כ"מחאה על גילויי הגזענות נגד נשות צוות חינוך ערביות", כך לפי יו"ר נעמת חגית פאר. "לא נאפשר לרוחות רעות של שנאה ופילוג להכניס רגל בפתח המעון", אמרה פאר.

עוד מסרה יו"ר נעמת כי "מעונות היום הם מוסדות חינוך הפועלים מתוך ערכים של סובלנות וכבוד האדם. אנו אחראיות לביטחון העובדות שלנו, נשות החינוך המסורות. המסר שנעמת מעבירה היום הוא חד וברור- אפס סובלנות כלפי גזענות. לא אצלנו".

גן ילדים סגור. אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

אור, שבנו בן השנתיים נמצא במעון, אמר היום לחדשות 13 שמחאת ההורים כלל אינה קשורה למוצאן של הסייעות, ואין הדבר נוגע לגזענות: "אין לנו בעיה עם ערביות, אבל הבעיה היא שהן גם לא מוסמכות וגם לא מדברות עברית. איך מביאים עובדות ממזרח ירושלים שלא יודעות את השפה?".