מכה למפכ"ל: ביהמ"ש הורה לבטל את פיטורי הקצין שהסתכסך עימו

בית המשפט הורה לבטל את פיטוריו של תת ניצב איציק סבן, המסוכסך עם קובי שבתאי מאז ימיו כמפקד מג"ב. סבן עתר לבית המשפט בבקשה לבטל את הפיטורים, זאת לאחר שלא נמצא לו תפקיד במשטרת ישראל במשך 5 שנים

תת ניצב איציק סבן
תת ניצב איציק סבן | צילום: מתוך ויקיפדיה

בית המשפט הורה הבוקר (שני) הורה לבטל את פיטוריו של תת ניצב איציק סבן, שהסתכסך בעבר עם המפכ"ל קובי שבתאי, ובמשך חמש שנים לא נמצא לו תפקיד במשטרה. בכתב התביעה נכתב כי בשנת 2017 הסתכסך תת ניצב סבן עם מפקדו דאז מפקד מג"ב קובי שבתאי. מאז במשך חמש שנים לא נמצא לו תפקיד והוא שובץ כפרויקטור למשימות מיוחדות. בשנה שעברה כשמונה שבתאי למפכ"ל הורה שבתאי על פיטוריו לאחר ששוב בסבב מינויים לא נמצא תפקיד לסבן בכל משטרת ישראל.

המפכ''ל קובי שבתאי
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עו''ד ליאור אפשטיין
עו''ד ליאור אפשטיין

באמצעות עו"ד ליאור אפשטיין הוא עתר לבית המשפט המחוזי בירושלים וביקש לבטל הפיטורים. אפשטייין כתב בעתירה כי קצינים חוששים לקבל את סבן לתפקיד בגלל הסכסוך שלו עם המפכ"ל.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפרסום: "בהכרעת הדין אין כל קשר ו/או כל אזכור ליחסיו של הקצין עם מפכ"ל המשטרה. בנוסף, צר לנו על הייחוס של הדברים שאינו רלוונטי ואין בו דבר זולתי ניסיון לקושש כותרות ולפגוע בשמו הטוב של המפכ"ל. לגופו של עניין, מעיון בפסק הדין בכוונת משטרת ישראל לבקש מהפרקליטות לערער על החלטה זו".