15 אלף מפגינים, עשרות עצורים: הסתיימה ההפגנה בנתב"ג

בצל קידום המהלך לביטול עילת הסבירות בכנסת, כ-15 אלף פעילי המחאה נגד המהפכה המשפטית הפגינו בנמל התעופה. שיירות של מאות רכבים הגיעו למקום ורבים נוספים הפגינו מחוץ לאולם הנוסעים. במהלך היום עצרה המשטרה עשרות מפגינים

זמן צפייה: 05:27

מפגינים נגד המהפכה המשפטית הגיעו אחר הצהריים (שני) לנמל התעופה בן-גוריון, במטרה להפגין נגד המשך קידומו של החוק לביטול עילת הסבירות. המפגינים התאספו בכניסה לטרמינל 3 בשעות הצהריים ועל פי הערכות המשטרה הגיעו לנתב"ג כ-15,000 מוחים לאורך היום - רבים מהם באמצעות שיירות רכבים מאורגנות. כמה עשרות מוחים הגיעו כשעה וחצי לפני הזמן שהוכרז לתחילת ההפגנה כדי להפגין באולם הנוסעים המרכזי. כוחות משטרה וחיילי מג"ב פעלו להוצאת מוחים מהאולם והדבר יצר עימותים. במהלך היום המשטרה עצרה עשרות מפגינים.

בהצהרה לתקשורת בשעות הצהריים, אמר מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי: "1500 איש בנתב"ג, התנועה זורמת ויש עוד שיירות בדרך לשם. זכות המחאה חשובה אבל נשמור על הסדר הציבורי". עוד הוסיף: "המפגינים הפרו את ההסכמים שהיו לנו איתם, נאלצנו לפנות מפגינים, לא הייתה אלימות".

אחד המפגינים אמר לחדשות 13 משדה התעופה: "השוטרים אלימים בצורה מבישה. אני פצוע כי קציני משטרה מרביצים לי למרות שאני נכה צה"ל. אני באתי לכאן למחאה חוקית ולגיטימית. אין להם אלוהים, ביזיון".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307031718' autoplay='0' credit='' desc='מעצר מפגין בנתב"ג' poster='' kid='1_wy26a391' duration='44']

Whatsapp Image 2023 07 03 At 1
עימותים בין מפגינים לשוטרים בנתב''ג
Whatsapp Image 2023 07 03 At 1
העימותים בנתב''ג

עם תחילת ההפגנה בשדה התעופה, נמסר ממובילי "כוח קפלן" של המחאה נגד המהפכה המשפטית: "ההפגנה היום היא חלק מסדרת פעולות מחאה דמוקרטיות, חוקיות ובלתי אלימות שיתרחשו בשבועות הקרובים על ידי כוח קפלן. אנו נחושים להציל את הדמוקרטיה הישראלית".

מוקדם יותר, סייר מפקד מחוז מרכז של המשטרה, ניצב אבי ביטון, בשטח נתב"ג יחד עם מארגני המחאה. בסיומו של הסיור אישר הניצב, יחד עם מנכ"ל רשות שדות התעופה, מתחם חדש סמוך לטרמינל 3 לשם קליטה בטוחה של באי המחאה באופן המונע שיבוש הסדרי התנועה, מטעמים בטחוניים. ניצב ביטון הדגיש כי לא תותר התארגנות במתחם אחר מחוץ ל"גן ארץ ישראל", וכל התקהלות אסורה במקום אחר תטופל באופן ממוקד ומיידי.

Whatsapp Image 2023 07 03 At 1
מוחים נוספים נאספים

על פי ההודעה המקורית של ארגוני המחאה, ההפגנה תוכננה להתחיל בשעה 17:30. עוד הודיעו המפגינים כי יחסמו את נתב"ג במידה וראש הממשלה ינסה לטוס לחו"ל בזמן הקרוב. גורמים בנתב"ג ביקשו מאנשים המתכננים לטוס להגיע לשדה באמצעות רכבת ישראל.

''המדריך למפגין''
''המדריך למפגין''

מוקדם יותר היום התייצבו בנמל חיפה אנשי ארגון מחאת המילואימניקים "אחים לנשק", יחד עם ארגוני מחאה נוספים, רופאים ואנשי אקדמיה, על מנת למחות נגד הצעדים החד צדדיים שצפויה הממשלה לעשות על מנת לקדם את המהפכה המשפטית.

לקראת ההפגנה הגדולה בנתב"ג, גם ארגוני מחאת הלהט"ב מחו, כשפעילים תלו הבוקר שלטים ברחבי נתיבי אילון, עליהם  נכתב "ברוכים הבאים לישראל" לצד דגל גאווה שרוף, בהתייחס למקרי שריפת דגלי הגאווה בחודשים האחרונים. זאת לאחר שמשרד החוץ "התגאה" באנגלית במצעד הגאווה בתל אביב, בשעה שנרשמת עלייה חסרת תקדים במקרי האלימות והשנאה נגד הקהילה הגאה.

שלטים של מחאת הלהט''ב בנתיבי איילון לקראת ההפנה בנתב''ג
שלטים של מחאת הלהט''ב בנתיבי איילון לקראת ההפנה בנתב''ג

מדוברות רשות שדות התעופה נמסר כי מעל 92 אלף נוסעים צפויים לעבור היום בנתב"ג ב-546 טיסות בינלאומיות, ובמסגרת דיון בין מנכ"ל רש"ת למפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, נקבע כי צירי התנועה יישמרו פתוחים בהיותם ציר בטחוני בחירום וכי לוח הטיסות לא ייפגע מהמחאה.