נתוני המחאה של המשטרה: כ-700 אזרחים נעצרו, מעל מאה נפצעו

לאחר 30 שבועות של הפגנות נגד המהפכה המשפטית, המשטרה פרסמה נתונים מאז תחילת המחאות בחודש ינואר, מהם עולה כי כ-700 אזרחים נעצרו, 39 שוטרים ו-123 אזרחים נפצעו, ועשרות אלפי שוטרים הוצבו באלפי מוקדי המחאה השונים

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב (ארכיון) | צילום: גיתי פלטי

בתום 30 שבועות של הפגנות נגד המהפכה המשפטית, בהן השתתפו מאות אלפי אנשים מדי שבוע, משטרת ישראל פרסמה היום (ראשון) נתונים אודות המחאות מאז תחילתן בחודש ינואר. לפי המשטרה, 702 אזרחים נעצרו עד כה, 39 שוטרים נפצעו בהפגנות וכן 123 מפגינים.

בכלל ההפגנות ב-30 השבועות האחרונים הוצבו 45 אלף שוטרים לאבטח את המחאות וב-33 מקרים הופעלה מכת"זית. עוד עולה מהנתונים כי המחאות התקיימו ב-3,826 מוקדים שונים ברחבי הארץ. הפציעות של המפגינים הגיעו לכותרות לאחרונה ואף מקרי אלימות רבים של שוטרים.

בעקבות המקרים הרבים שתועדו, והיחס המועט שנשמע בזירה הציבורית מטעם המחלקה לחקירות שוטרים, מחאת הסטודנטים והסטודנטיות הניפו שלטים ועליהם תמונות ושמות של שוטרים שהופצו תיעודים שלהם פועלים באלימות כלפי מפגינים.

נסיונות פינוי של מפגינים ליד הכנסת (ארכיון) | צילום: רויטרס

בתגובה, המשטרה הודיעה כי תפתח בחקירת המקרה בגין הסתה לאלימות. זאת, ללא האישור הנדרש מהפרקליטות לחקירה כזאת. המחאה עוררה סערה ברשתות החברתיות ורבים הביעו תמיכה בסטודנטים. לעומתם, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר כי אותם שוטרים הם "גיבורים".

מטעם מחאת הסטודנטים והסטודנטיות מסרו אמש: "ההחלטה של המשטרה שלא לחקור שוטרים אלימים אך כן לחקור את מי שמצביע על היותם אלימים היא אבסורדית. השלטים ביקשו להביא לידיעת הציבור את מעשי האלימות מהשבוע האחרון. ליבנו עם קרובנות האלימות המשטרתית שסיימו את ההפגנות בבתי חולים. לא נירתע".

עימותים במחאה באיילון
עימותים בהפגנה באיילון (ארכיון) | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אתמול הפגינו פעם נוספת מאות אלפים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, בהם כ-174 אלף בת"א, וכבישים נחסמו, כולל נתיבי איילון ליד מחלף ההלכה. מובילי המחאה מסרו: "השבוע החלה ההפיכה המשטרית דה-פקטו. עיני כל העולם נשואות אלינו, הציבור המוחה נגד ההפיכה המשטרית. לא נאפשר את ההפיכה, ונמשיך להפגין ולהילחם".