יותר מ-150 אלף הפגינו בקפלן, עוד רבבות מחו ברחבי הארץ

מפגינים רבים יצאו למחות נגד המשך חקיקת חוקי המהפכה המשפטית. מוקדם יותר הודיעו מובילי המחאה על הזזת "יום ההתנגדות" משני לשלישי, "לאחר הערכת מצב שבה הוחלט לייצר רצף ימים של אירועי מאבק, ופעולות מגוונות ונחושות עד לבלימת החקיקה הדיקטטורית". כ-141 אלף איש מפגינים רק ברחוב קפלן שבתל אביב, עשרות אלפים נוספים מפגינים ברחבי הארץ

זמן צפייה: 03:29

גם הערב (שבת), זה השבוע ה-28 ברצף, התקיימו ברחבי הארץ הפגנות נגד המהפכה המשפטית, על רקע כוונת הקואליציה לקדם את חקיקת ביטול עילת הסבירות לקריאות שנייה ושלישית. לפי הערכת Crowdsolutions עבור חדשות 13 - יותר מ-150 אלף בני אדם הפגינו ברחוב קפלן שבתל אביב. עוד עשרות אלפים מחו במוקדים נוספים ברחבי הארץ. בתוך כך, מובילי המאבק הודיעו כי "יום ההתנגדות הלאומי" שתוכנן להתקיים ביום שני - יתקיים ביום שלישי ויכלול "פעולות התנגדות נחושות ואירועי מחאה יתקיימו ברציפות לאורך השבוע וככל שיידרש - עד למועד החקיקה בשבוע לאחר מכן".

מפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
מפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב | צילום: רויטרס
המפגין עליו נזרקו ביצים במהלך ההפגנה
המפגין עליו נזרקו ביצים במהלך ההפגנה
ההפגנה המוקדמת בצומת כרכור
ההפגנה המוקדמת בצומת כרכור
צומת כרכור
ההפגנה בצומת כרכור
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה | צילום: עומרי רוזנברג

לדברי מובילי המחאה, ההפגנות ביום שלישי "יפתחו שבוע מאבק שלם וחסר תקדים של התנגדות אזרחית לחקיקה הדיקטטורית". עוד אמרו כי שינוי המועד של מגיע "לאחר הערכת מצב שהתקיימה ביממה האחרונה, שבה הוחלט לייצר רצף ימים של אירועי מאבק ופעולות מגוונות ונחושות עד לבלימת החקיקה הדיקטטורית. ארגוני המחאה קוראים לממשלת ישראל: עצרו את הרס צה"ל, ריסוק הכלכלה והקרע בעם. החורבן והקרע הוא על ראשכם וילווה אתכם כאות קין לדיראון עולם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307151853' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_ekt7sxx2' duration='16']

מחאת המילואימניקים מול ביתו של השר גלנט בעמיקם
מחאת המילואימניקים מול ביתו של השר גלנט בעמיקם | צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

ביום שישי הגיעו כ-500 אנשי מילואים ממחאת "אחים לנשק" להפגנת "קבלת שבת" מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט במושב עמיקם. הם אמרו: "גלנט, המילואימניקים הגיעו לסגור אצלך שבת, וזו בפעם האחרונה סעודת שישי של צבא העם. המפקד שמפנה את גבו ללוחמים וחובר לשתולי קהלת המשיחיים בממשלה, המבקשים להפוך את ישראל היהודית והדמוקרטית למדינה פשיסטית ודיקטטורית. צבא העם יגיע אליך כדי להשמיע קריאה אחרונה לפני קריעתו. אל תתן ידך לחורבן המדינה. זוהי שעת מבחן למנהיגות שלך! אל תיתן לארוחה הזו להיות הארוחה האחרונה של צבא העם".