מובילי המחאה: "בשבוע הבא - יום התנגדות נוסף"

ארגוני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו כי יקיימו ביום שני "יום התנגדות" נוסף שבמהלכו צפויות הפגנות נרחבות: "רגע האמת מתקרב, אנו קוראים ליו"ר ההסתדרות ולראשי המשק להודיע על שביתה כללית ולהכריח את הממשלה לעצור את החקיקה ההרסנית". בתוך כך, תומכי המהפכה המשפטית חוסמים את הכניסה לקיבוץ יקום בשרון

זמן צפייה: 01:09

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו היום (חמישי) על "יום התנגדות לאומי" נוסף ביום שני בשבוע הבא: "במהלך כל השבוע הבא צפויות פעילויות שיבוש משמעויות נוספות".

בהודעה מטעם מובילי המאבק נמסר: "עם החרפת והתקדמות החקיקה, הארגונים קוראים לציבור הרחב לצאת בהמוניו ולהשתתף ביום שני הקרוב ביום ההתנגדות הלאומי במטרה לעצור את החקיקה שתביא לפגיעה קשה בצבא, לריסוק הכלכלה הישראלית ולקרע בעם. הם הדגישו כי "רגע האמת מתקרב" וקראו ליו"ר ההסתדרות ולראשי המשק מכלל הסקטורים "להודיע על השבתה כללית ולהצטרף ליום ההתנגדות, ובכך להכריח את הממשלה לעצור את החקיקה ההרסנית".

עוד נאמר: "נתניהו וממשלת חורבן הבית מקרבים את ישראל לתהום. המחירים העצומים בתחומי הביטחון, הכלכלה, היחסים הבינלאומיים והקרע בעם כבר ברורים. מול כל הנזקים האלה רק האזרחים והאזרחיות ברחובות יכולים להציל את הדמוקרטיה הישראלית. זה הזמן להחרפת ההתנגדות, כדי שהבית לא יתפורר".

כתגובה לאירועי המחאה, חוסמים כעת תומכי המהפכה המשפטית את הכניסה לקיבוץ יקום, הנמצא בין הערים נתניה והרצליה.

הפגנה, מחאה, מפגינים בתל אביב נגד המהפכה המשפטית
מפגינים בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, ביום השיבוש האחרון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בתוך כך, אחר הצהריים תקיים ההסתדרות הרפואית דיון חירום , בסופה צפויה הכרזה על שביתה במערכת הבריאות - במידה והקואליציה תמשיך לקדם את חוקי המהפכה המשפטית באופן חד צדדי. מההסתדרות הרפואית נמסר אתמול: "ישיבת המזכירות תתקיים כמתוכנן. ההסתדרות הרפואית עוקבת בדאגה רבה אחר המתרחש במדינה. אין ספק שצעדים חד צדדיים שננקטים לרבות ביטול גורף של עילת הסבירות על נבחרי ציבור, והמשמעויות לגבי מערכת הבריאות, הוא אחד הנושאים המרכזיים שידונו מחר, על כל המשתמע מכך".

Whatsapp Image 2023 07 11 At 1
מפגינים בנתב''ג | צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

כזכור, ביום המחאה שנערך ביום שלישי האחרון השתתפו עשרות אלפי בני אדם, שהפגינו במוקדים רבים ברחבי הארץ לאחר שהחוק לצמצום עילת הסבירות עבר בקריאה ראשונה בכנסת ביום שני. המוחים חסמו כבישים וצמתים מרכזיים, כשבשיאו של היום הם קיימו הפגנה גדולה בנמל התעופה בן-גוריון - בה דווח על דוחק רב שנוצר בעקבות המחסומים שהציבה המשטרה.

בנוסף התקיימו בערב הפגנות בצומת רעננה, צומת כרכור, גשר אליקים, צומת צמח ובמוקדים רבים נוספים, כשהמרכזי שבהם הוא כמובן רחוב קפלן שבתל אביב. במהלך ההפגנה בתל אביב, נעצר ושוחרר הזמר אביב גפן.

Whatsapp Image 2023 07 11 At 1
מפגין נגד המהפכה המשפטית | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לקראת סופו של יום השיבוש ביום שלישי, הוציא הבית הלבן הודעה נדירה, בה הפצירו האמריקאים ברשויות בישראל  "לחתור לקונצנזוס בקידום הרפורמה המשפטית, כפי שהנשיא הדגיש פעם נוספת בסוף השבוע האחרון". עוד נכתב בהודעה: "אנו מפצירים ברשויות הישראליות להגן על הזכות להתאספות לא אלימה ולכבד אותה. ברור שיש עימותים ודיונים בישראל סביב התוכנית המוצעת. דיונים אלו הם חלק משמעותי מדמוקרטיה תוססת".