"שולחים רוח במפרשים": המחאה נגד המהפכה המשפטית הגיעה לפסל החירות

כ-150 ישראלים ויהודים אמריקנים יצאו במשט מחאה אל עבר פסל החירות בניו יורק שבארה"ב, והפגינו נגד "בליץ החקיקה והאלימות הבלתי נסלחת". על הסיפון פרסו המפגינים שלט עם הכיתוב "חובה להתנגד", ואפילו קפטן הספינה הצטלם עם שלטי המחאה. "למאבק על הדמוקרטיה הישראלית יש זרועות ברחבי תבל"

זמן צפייה: 00:14

"שולחים רוח במפרשי הלוחמים": כ-150 מפגינים נגד המהפכה המשפטית יצאו היום (שבת) במשט מחאה אל עבר פסל החירות בניו יורק שבארצות הברית, בספינה "חופש", והניפו דגלי ישראל. בנוסף פרסו המפגינים על הסיפון שלט עליו כתוב "חובה להתנגד".

המחאה הספונטנית התארגנה בתוך פחות מ-24 שעות. בשעה 22:30 שלחו המארגנים הודעה בקבוצות המחאה בניו יורק עם טופס הרשמה וקריאה להצטרף אחר הצהריים למשט למען החירות כי "אי אפשר לשבת בבית בזמן שהמשפחות והחברים שלנו נאבקים למען כולנו בחזית".

מארגני המחאה מסרו שהם ציפו ל-20 עד 30 משתתפים לכל היותר, והופתעו מאוד מההתגייסות והנכונות של כ-150 ישראלים ויהודים אמריקנים להצטרף בהתראה הקצרה. תדהמה נרשמה גם בקרב צוות הסירה והקפטן, שהופתעו מאוד מהקבוצה. לאחר משא ומתן קצר הם התלהבו מהרעיון ואיפשרו לפעילים להניף את הדגלים, ואף הצטלמו עם חולצות ושלטי המחאה בעצמם.

המחאה נגד המהפכה המשפטית ליד פסל החירות בניו יורק, ארצות הברית
המחאה נגד המהפכה המשפטית ליד פסל החירות בניו יורק, ארצות הברית | צילום: רועי בושי ולירי אגמי

שני גרנות-לובטון, ממארגנות מחאת unXeptable בניו יורק אמרה: "על פסל החירות מופיע שיר של משוררת יהודייה. חירות הייתה משאת נפשם של יהודים משחר ההיסטוריה. לבשנו שחור כי דגל שחור ונורא מתנוסס מעל בליץ החקיקה והאלימות הבלתי נסלחת כלפי המפגינים. הלב של כולנו בישראל, שולחים מפה רוח במפרשי הלוחמים על החירות והדמוקרטיה שמגינים בגופם ובנפשם על העתיד של כולנו".

פסל החירות מוקף בדגלי ישראל ניו יורק ארצות הברית
פסל החירות מוקף בדגלי ישראל | צילום: רועי בושי ולירי אגמי

"פסל החירות מסמל את הערכים המשותפים של שתי המדינות, ישראל וארה"ב. אמנם נתניהו בחר השבוע במפגין שלא לאחל "יום עצמאות שמח" לארה"ב, אבל אחותנו הגדולה תמיד הייתה בעלת הברית מספר אחת של ישראל. לא ניתן לממשלת חורבן הבית להרוס גם את הקשר עם התפוצות. נמשיך להראות את הפנים היפות, הדמוקרטיות והליברליות של ישראל. הם ממציאים יהדות חדשה של שנאה, רדיפת בצע ושררה וקורעים את העם. אנחנו פה ובכל מקום בעולם, למאבק על הדמוקרטיה הישראלית יש זרועות ברחבי תבל. ישראל לא תהיה דיקטוטרה".