המחאה נגד הממשלה: פורום היוצרים יתכנס לתמוך בשידור הציבורי

ההכנות להפגנת ענק נוספת במוצאי שבת בעיצומן, והבוקר יתקיים כינוס חירום של היוצרים להצלת תאגיד השידור הציבורי, שנמצא תחת איום סגירה. מארגני המחאה מבטיחים הפגנות נוספות של מגזר ההייטק - אך גם של עורכי דין, רופאים ומורים

זמן צפייה: 02:42

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט נמשכת, והחלו ההכנות להפגנת ענק נוספת במוצאי שבת בתל אביב ולמחאה שצפויה גם מחר בכמה מוקדים ברחבי הארץ. הבוקר (רביעי) יתקיים כינוס חירום של פורום היוצרים להצלת תאגיד השידור הציבורי, שנמצא תחת איום סגירה.

מפגן התמיכה בשידור הציבורי יחל בשעה 11:00 באולם צוותא בתל אביב, שם יתכנסו כלל עובדי הטלוויזיה, כולל איגודי המפיקים, הבמאים, היוצרים הדוקומנטריים ועוד, למה שמכונה "כינוס חירום לתמיכה בשידור הציבורי".

המחאה הזו מתרחשת על רקע הקולות ההולכים והגוברים בממשלה, לרבות של שר התקשורת שלמה קרעי, לסגור את תאגיד השידור הציבורי. זהו כינוס חירום ראשון לתמיכה בתאגיד מבין כמה שמתוכננים, כאשר ביום ראשון מתוכנן גם כינוס של איגוד העיתונאים.

מחאת ההייטקיסטים נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב
מחאת ההייטקיסטים נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מחאת ההייטקיסטים אתמול הייתה הפעם הראשונה שראינו את המגזר הזה יוצא לרחובות, זאת לאחר שהאיתותים שהגיעו מחו"ל מתריעים כי השינויים המוצעים במערכת החוק בישראל יפגעו באטרקטיביות וברצון של משקיעים זרים להשקיע בישראל.

מארגני המחאה מבטיחים עוד ועוד מחאות מהסוג הזה, גם של מגזר ההייטק אך גם של מגזרים נוספים, בהם עורכי דין, רופאים ומורים שייצטרפו למחאה, וזאת בנוסף של המחאות שמתקיימות מדי מוצאי שבת - של אזרחים המתנגדים לשינויים במערכת החוק שמציעה ממשלת נתניהו.

מחאת ההייטקיסטים נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב
מחאת ההייטקיסטים נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אמש שיגר ארגון הפרקליטים מכתב התראה למנכ"ל משרד המשפטים בגין כוונתו להודיע על סכסוך עבודה ושביתה, וזאת לשם התגוננות מפני ההשלכות של צעדי החקיקה ו/או צעדי המינהל שעומדים על הפרק הנעשים ללא כל הידברות מוקדמת עם הארגון. "הצעדים הללו, ככל שיושלמו, יפגעו בוודאות ובאופן חמור בתנאי העבודה והשירות של פרקליטי המדינה, בביטחונם התעסקותי וביחסים הקיבוציים מול המדינה", נאמר.

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, מסרה: "מכלול צעדי החקיקה יביאו לייתור הייצוג המשפטי של המדינה על ידי הפרקליטות, לפגיעה קשה בייצוג המדינה שתהפוך למיקור חוץ של עמדת המדינה בבתי המשפט ובכלל הערכאות. תפקיד הפרקליטים הוא להגן ולייצג את עמדת המדינה בערכאות השונות והצעדים האלו ימנעו מהפרקליטים את היכולת להגן על האינטרסים החשובים של המדינה או אפילו להשמיע עמדתם".

יו"ר איגוד המשפטנים, עו"ד יצחק גורדון, אמר: "בימים אלה מוטלים על הכף עתידנו האישי, המקצועי והתעסוקתי, מקום עבודתנו ועצם קיומו, מהותו ומעמדו של השירות המשפטי הציבורי שבו גדלנו, שאנו שייכים אליו, שאנו מאמינים בו ועובדים בו לטובת הציבור מתוך תחושת שליחות ומחויבות למדינה ולחברה הישראלית".

"איגוד המשפטנים דורש מהמדינה לחדול מהתנהלותה הפוגענית, הכוחנית, החד- צדדי ת והדורסנית כאמור לעיל, להימנע מפגיעה בכוחם הארגוני של העובדים ולנהל עם האיגוד מו"מ קיבוצי אמיתי ומלא, בלב פתוח ובנפש חפצה, לגבי כל שינוי הצפוי לפגוע בעובדי השירות המשפטי הציבורי, בתנאיהם או בזכויותיהם", נכתב.

"התנהלות המדינה, תוך דיבור בכמה קולות, יוצרת ערפול ואי-בהירות לגבי הצעדים המתוכננים של הממשלה וכוונותיה, השינויים המוצעים, אופן הביצוע, היעדים המבוקשים ו הדרך המוצעת להשגתם. זאת עד כדי פגיעה בזכויות הבסיסיות של העובדים להבין מראש מהם בדיוק השינויים הדרסטיים שהממשלה מבקשת להחיל על העובדים שיהפכו את עולמם, ולהישמע ולטעון לגופו של עניין ביחס לשינויים אלה ולנהל מו"מ בעניין השלכותיהם".