בצל האלימות והפשיעה - תושבי לוד מפגינים בי-ם: "רוצים ביטחון"

אחרי חמישה מקרי רצח בלוד בחודש האחרון, למעלה מאלף תושבי העיר הגיעו לקריית הממשלה והפגינו במחאה על הפגיעה בביטחון האישי בעירם. "הגיע הזמן שייקחו את לוד ברצינות, באנו לירושלים להשמיע קול זעקה - כי הבעיה של לוד היום תהיה הבעיה של תל אביב, ראשל"צ וב"ש"

זמן צפייה: 03:47

אחרי חמישה מקרי רצח בלוד בחודש האחרון, למעלה מאלף תושבי העיר הגיעו הבוקר (ראשון) לקריית הממשלה בירושלים, שם הפגינו במחאה על הפגיעה בביטחון האישי בעירם - וזאת, בהובלת ראש העיר יאיר רביבו. "מטרת המחאה היא להעלות את המודעות על מצב הביטחון האישי ממנו סובלים כ-90,000 תושבים בלוד מול שרי הממשלה השוהים בישיבה השבועית שלהם יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו", נמסר מטעם מארגני המחאה.

"כאות הזדהות עם עשרות אלפי התושבים, בניין עיריית לוד נשאר סגור הבוקר ולא יינתן שירות במשרדיו. בעשרת הימים האחרונים נרצחו 5 בני אדם בעיר, יהודים וערבים - מה שהפך את המחאה למשותפת. רביבו דורש מהממשלה לחוקק את רפורמת המשילות, לקדם את החקיקה בלו"ז מהיר, לחזק את לוד ב-500 שוטרים, להעביר את הטיפול בפשיעה בלוד ללה"ב 433, ליחב"ל, ולשב"כ ולהעביר החלטת ממשלה לחיזוק העיר ותושביה", הוסיפו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302191036' autoplay='0' credit='' desc='בצל האלימות והפשיעה, תושבי לוד מפגינים בי-ם: "רוצים ביטחון"' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1676795584/uploads/2023/903434480.jpg' kid='1_mbhckoxs' duration='']

"הגיע הזמן שייקחו את לוד ברצינות, באנו לירושלים להשמיע קול זעקה - כי הבעיה של לוד היום, תהיה הבעיה של תל אביב, ראשון לציון, טבריה ובאר שבע מחר", אמר ראש העיר. "הפעם לא נעצור במחאה עד שהממשלה תסייע לנו. המחאה היא ההתחלה, אם נצטרך נשבית את התחבורה בלב ישראל", הבהיר רביבו, שכן לדבריו, "לראשונה, זוהי מחאה משותפת של כלל האוכלוסיות בלוד - יהודים וערבים יחדיו".