"יריב מר של ישראל": עצורים בהפגנה מול בית השר לוין

מפגינים מטעם מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" הגיעו לביתו של שר המשפטים במודיעין עם גדרות תיל ומיצג "נקניק הדיקטטורה", במחאה על המשך קידום החוקי המהפכה המשפטית. מספר מפגינים נעצרו בחשד שהבעירו צמיג וניסו לחסום כבישים. לוין תקף: "היועמ"שית ומערכת אכיפת החוק שתחתיה מעלימות עין מהאלימים ומאפשרות להפקרות להשתולל"

זמן צפייה: 00:20

אנשי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" הגיעו הבוקר (שלישי) לביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין, במחאה על החלטת ראשי הקואליציה להמשיך לקדם את חוקי המהפכה המשפטית באופן חד צדדי. המילואימניקים הגיעו עם גדרות תיל, מיצג 'נקניק הדיקטטורה מבית מעדניית לוין' ושלטים עם הכיתוב "יריב מר של ישראל". שישה מהמפגינים נעצרו בחשד שהבעירו צמיג וניסו לחסום כבישים, והם יובאו להארכת מעצר בהמשך היום בתחנת משטרת ראשון לציון.

מטעם המוחים באירוע נמסר: "היום כבר ברור לכל מי באמת שולט במדינה הזו ומוביל אותה לאבדון. לוין אולי הצליח לחטוף את המדינה, אבל אנחנו נשחרר אותה מידיו. בשבועות הקרובים יתגבר המאבק על דמותה של המדינה, ועם ישראל נדרש להצטרף במלוא עוזו למאמצי השמירה על הדמוקרטיה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306270738' autoplay='0' credit='מחאת המילואימניקים אחים לנשק' desc='מחאת אחים לנשק בבית השר לוין' poster='' kid='1_c7gvglgj' duration='12']

מחאת המילואימניקים אחים לנשק
הפגנת אחים לנשק מול ביתו של השר לוין | צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

השר לוין התייחס לאירוע בהודעה ארוכה בה תקף את את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ואת מערכת אכיפת החוק: "כמה דקות אחרי שההשתוללות האלימה התחילה שמענו סירנות. אין מה לשמוח, זו לא הייתה המשטרה שמיהרה לפעול, אלא סירנות שהפעילו האלימים. עידכנו את ממונה האבטחה מטעם משרד המשפטים. גם הוא ניסה לפנות למשטרה, ובשעה 6:11 דקות, כלומר 40 דקות אחרי תחילת האירוע, הוא נאלץ לכתוב שהמשטרה מסננת אותו".

לוין המשיך: "בשעה 7:10, כשהמחזה נמשך באין מפריע, צלצלתי למפקד המחוז ניצב אבי ביטון. הוא סיפר לי בגאווה שהמשטרה פועלת. כשאמרתי לו שהטירוף נמשך בצמוד לחצר הבית שלי, במרחק נגיעה מהסלון, וששכונה שלמה נתונה תחת ההשתוללות הזו במשך למעלה משעה וחצי, הוא מצא לנכון להתווכח איתי שהאירוע דווח אליו רק בשעה 6:10. כאילו שאם עברה רק שעה והמצב נמשך כשהיה, זה בסדר. האירוע ליד חצר ביתי לא הסתיים גם אחרי השעה 8:00".

"אי אפשר שלא לבוא בטענות למשטרה, אבל למען האמת זה גם לא הוגן להאשים אותה בהכל. היועמ"שית מיהרה לנאום כנגד הרפורמה שהצעתי. היא והמשנה שלה, ד"ר גיל לימון, מפיצים באופן שיטתי מסמכים וחוות דעת בכתב ובעל פה, אפילו בלי לעדכן אותי, כדי לסכל את המדיניות שאני מוביל. הם עשו כך פעם נוספת רק אתמול. אבל, האירועים האלימים, קריאות ההמרדה הגלויות, האיומים וההסתה לאלימות, לצד האלימות ההולכת וגדלה כנגד מי ש'מעזים' לממש את הבטחתם לבוחר ולתמוך ברפורמה, כל אלה לא זכו עד היום ולו למילה אחת של התייחסות פומבית מטעם היועצת המשפטית לממשלה וצוותה".

"היועצת ומערכת אכיפת החוק שתחתיה מעלימות עין מהאלימים, שלא לומר קורצות לאלימים, ומאפשרות להפקרות להשתולל. כי הרי למה להתעסק במניעת אלימות בשכונה במודיעין, כשלונדון, או במקרה הזה ברייטון, דווקא כן מחכה להם? הרפורמה במערכת המשפט חשובה והכרחית. מהסיבה הזאת ומהרבה הרבה סיבות נוספות. המראות של היום רק הוכיחו זאת פעם נוספת, גם למי שלא רוצה לראות את האמת כמו שהיא. אני נחוש. לא יצליחו להרתיע אותי. לא אזוז מדרכי, ואעשה את השליחות שהציבור הטיל עליי בנאמנות ובאמונה גדולה. הרפורמה חייבת לעבור".

מחאת המילואימניקים אחים לנשק
מחאת המילואימניקים מול בית השר לוין | צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

מובילי "כוח קפלן" הגיבו על דבריו של לוין: "לוין וחבורת ההרס של נתניהו מנסים לבצע התנקשות אלימה בדמוקרטיה הישראלית. מולו יתייצבו מאות אלפים במחאה מופתית ולא אלימה. מחזקים את אחינו ואחיותנו למאבק מ'אחים לנשק', ומציעים ללוין להתרגל להתעורר בשעות הבוקר המוקדמות. לכל אשר יילך אנשי המחאה יהיו שם למחות נגד הדיקטטורה".

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: ״ההתנהלות המשטרתית של אתמול והיום היא תוצאה של פעילות השולטים במדינה ראש הממשלה בפועל לוין ושותפיו לחטיפת המדינה סמוטריץ' ובן גביר. הם חטפו מדינה שלמה. אנחנו נשחרר אותה״.

מחאת המילואימניקים אחים לנשק
מחאת אחים לנשק מול בית השר לוין | צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "התפרעויות אנרכיסטים שמבעירים צמיגים וחוסמים כבישים עם גדרות תיל מול ביתו של יריב לוין - לא מתקבלות על הדעת. חופש מחאה כן, אלימות ואנרכיזם לא. חשוב שהמשטרה פעלה ופועלת למעצר האנרכיסטים אבל אין ספק שאם היה מדובר בהתפרעויות ימין היו נעצרים עשרות והיועצת המשפטית הייתה דואגת לבקש לעצור אותם עד לתום ההליכים. לצערי, קומץ מתפרעים משתק את ישראל בגיבוי היועמ"שית גלי בהרב מיארה".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע חמור של הפרת הסדר הציבורי, תוך סיכון תושבי המקום ע"י הבערת צמיגים בלב שכונת מגורים, חסימת צירי תנועה ורמיסת הוראות בג"צ לעניין מחאות מול בית נבחר ציבור ולפיכך נעצרו לחקירה 6 חשודים. מעבר לכך, נבהיר כי מדרג הטיפול וזמן המענה המבצעי, הנם נגזרת ישירה של תגבור מערכי השיטור בשטח".

מחאת המילואימניקים אחים לנשק
מחאת המילואימניקים מול בית השר לוין | צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

נזכיר, כי בשבוע שעבר, ראשי הקואליציה החליטו להמשיך ולקדם את צמצום עילת הסבירות. עוד הם סיכמו לקדם "הרכב מאוזן" בוועדה לבחירת שופטים במושב הבא. כמו כן, החוק לשינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים, שכבר מוכן לקריאות שנייה ושלישית - יימשך בחזרה לוועדת החוקה. המשמעות: החזרת החוק שלב אחד אחורה בחקיקה, לצורך תיקונים ואישור מחדש.