שבוע 11 של הפגנות: "רגעים גורליים, להתייצב כקיר ברזל"

נמשך המאבק במהפכה המשפטית: רחובות בת"א נחסמו מ-17:00 וכשעה לאחר מכן תצא צעדה מכיכר דיזנגוף לרחוב קפלן - המוקד המרכזי. הפגנות יתקיימו גם בחיפה ובעוד כ-120 נקודות ברחבי הארץ. מובילי המחאה: "כל אזרח ואזרחית חייבים לצאת ולנקוט עמדה. יחד נציל את הדמוקרטיה"

הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחוב קפלן. תל אביב, 11 במרץ
הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחוב קפלן. תל אביב, 11 במרץ | צילום: רויטרס

הפגנות נגד המהפכה המשפטית ייערכו גם הערב (שבת), זה השבוע ה-11, בכ-120 מוקדים ברחבי הארץ. המרכזי שבהן - רחוב קפלן בתל אביב. רחובות בעיר נחסמו החל מ-17:00. מ-18:00 תצא צעדה מכיכר דיזנגוף, כשלצידה ייערך מיצג מיוחד של יוצאי יחידות מיוחדות של צה"ל.

את ההפגנה תפתח בשירת התקווה אליענה חיוט, תלמידה בת 13 מעמוקה שהופעתה בוטלה בגלל נוכחות של חרדי בקהל. בין הדוברים במחאה ברחוב קפלן: נגיד בנק ישראל לשעבר, יעקב פרנקל, והעיתונאי גיא רולניק; וכן פעילי המחאות: עו"ד בת אל וולנטיין בלאיש חובלת ורס"ן במילואים, פסית שיח מקבוצת המחאה "דתיים. ציונים. דמוקרטים", ואיל נוה - ממובילי מחאת המילואמניקים.

ממובילי המחאה נמסר: "בשבוע הבא ממשלת ישראל מתכוונת להעביר את חוקי הדיקטטורה והכפייה הדתית. למולם יתייצבו כקיר ברזל מאות אלפים ברחבי הארץ שייתנו גב לבג"ץ וראשי המערכות לבלום את ההפיכה המשטרית. כל אזרח ואזרחית חייבים לצאת ולנקוט עמדה ברגעים הגורליים של מדינת ישראל. יחד, מאות אלפים, נציל את הדמוקרטיה הישראלית".

Whatsapp Image 2023 03 11 At 1
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. ארכיון | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

החסימות בתל אביב מ-17:00: 
רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה תופנה לשיקועים).
רמפות גשר השלום יהיו סגורות לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לנתיבי איילון).
יגאל אלון-השלום למערב
יגאל אלון - תוצרת הארץ (הפניית הרכבים לתוצרת הארץ).
השלום-תוצרת הארץ (הפניית הרכבים למזרח).
השלום- ליית הנוער למזרח.
יגאל אלון-השלום לדרום.
יגאל אלון-יצחק שדה לצפון.
יצחק שדה -מסגר לצפון.
בן אביגדור-מניעת יציאה למסגר.
הרחובות שעל יגאל אלון: עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק - יציאה מרחוב הסוללים.

גם בחיפה יתקיימו הפגנות הערב, וכן צעדה ממרכז הכרמל לחורב ולמחאה המרכזית למחאה בצומת מרכז חורב. מהמשטרה נמסר כי מ-17:00 לא תתאפשר תנועת כלי רכב על שדרות הנשיא, מצומת הביכורים לכיוון מרכז חורב, והתנועה תופנה לדרך פרויד, צומת פיק"א/חורב. בתוך כך ייחסמו לתנועה שדרות הנשיא/מוריה בקטע שבין הביכורים/וולפסון/צפרירים, ובהמשך שדרות מוריה מצומת צפרירים עד מרכז חורב והרחובות הסמוכים. צירי התנועה ייפתחו בהדרגה עם התקדמות התהלוכה. התחבורה הציבורית תופנה לדרכים חלופיות.

חסימות צמתים למחאה בצומת חורב:
צומת פיק"א/חורב/גת
צומת פיק״א/הדסה לכיוון מרכז חורב
צומת פיק"א/ הראל לכיוון מרכז חורב
צומת רחוב חורב/פרויד לכיוון מרכז חורב
צומת דישראלי/חורב לכיוון מרכז חורב
צומת מאפו/מוריה לכיוון מרכז חורב
התנועה מכיכר ספר לכיוון מרכז חורב תתאפשר עד לצומת מאפו לבאים לכיוון בית החולים כרמל, ולא ניתן יהיה להמשיך לכיוון צומת חורב.