אמיתי בן ה-18 נעצר באלימות בת"א: "נאזק וחטף מכות רצח"

אמיתי בריליאנט, צעיר בן 18, הפגין אמש עם חברתו בקפלן - וסיים את הלילה במעצר, כשהוא אזוק ומדמם. אמו, יפעת, פרסמה תיעוד וכתבה: "אלה פני הרוע". בשיחה עם חדשות 13 היא סיפרה: "לקחו אותו לצד, שלא יראו, והכו אותו. אלה פני הרוע". במשטרה דחו את הטענות: "לא הוכה כלל"

זמן צפייה: 11:49

שורת מקרים של אלימות משטרתית קשה בהפגנות בתל אביב ובירושלים: אמש (שני) עצרו שוטרים את אמיתי בריליאנט, בן 18, שמחה בקפלן אחרי שהחוק לביטול עילת הסבירות אושר. לדברי אמו, יפעת, שאף פרסמה תיעוד וידאו ותמונה מהאירוע - אחד השוטרים הכה את בנה באגרוף ו"לחש לו שיאנוס את אימא שלו". היא הוסיפה: "כשביקש מים משוטר אחר - הוא הטיח אותו ברצפה. אלה פני הרוע".

עוד אמרה האם, כי אמיתי "לא עשה יותר מדי. הוא לא התפרע, לא קילל. הוא הפגין בעד הדמוקרטיה. אחרי שאזקו אותו לקחו אותו הצידה והכניסו לו מכות. אני גאה בבן שלי".

בשיחה עם חדשות 13 אחרי פרסום הפוסט בפייסבוק, סיפרה יפעת: "אמיתי עמד בצד עם חברתו. הם צעקו, חסמו את הכביש, נכון, אבל השוטרים הכו אותו מכות רצח; לוקחים את העצורים לצד, שלא יראו, ומכים אותם. לא ישנתי כל הלילה. אחרי שעתיים שבהן הוא ישב אזוק - הוא ביקש מים. כל הפנים שלו היו דם. השוטר פשוט זרק אותו על הרצפה, הרביץ לו. הם תפסו אותו מהשיער והפכו אותו. השוטר איים גם עליי". לצד תגובות שהביעו הזדהות וזעזוע על המקרה, חלק מהמגיבים כתבו בפייסבוק: "חבל שלא רצחו אותו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307250858' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד המעצר' poster='' kid='1_bg6rxrlu' duration='22']

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל התמודדה אתמול עם עשרות רבות של אירועי מחאה ללא תיאום, שהתפתחו להפרות סדר חמורות לרבות חסימות צירים, פגיעה בשוטרים, שיבוש מתמשך של מרקם החיים למשך שעות ארוכות וגרימת נזק. במהלך הפרות הסדר בכביש 20 הבחינו השוטרים בצעיר, שמנסה לדחוף דברי פלסטיק שנזרקו על השוטרים אל מתחת לגלגלי מכלית ההתזה על מנת לשבש את עבודתה. השוטרים שהבחינו במעשיו עצרו את החשוד אך זה החל להתנגד וניסה להכשיל את המעצר ובתוך כך נפל יחד עם השוטרים. במהלך הובלתו לניידת המשטרה צעק בפניהם של השוטרים תוך כדי שיוצא רוק מפיו ומגיע לפניו של השוטר שניסה להסית את פניו הצידה על מנת להימנע מהרוק".

"בשום פנים ובשום שלב החשוד לא הוכה באמצעות אגרופים ולא בכלל. משטרת ישראל תמשיך לבצע את משימותיה ברגישות תוך איזון מתמשך בין זכות המחאה לבין שמירה על החוק והסדר הציבורי. כל טענה על התנהלות החורגת מו המקובל, ראוי שתיבחן על-ידי הגורמים המוסמכים לכך".

המחאה באיילון
המחאה באיילון

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307241846' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מירושלים: מכת"זית פוגעת במפגין בצד הדרך' poster='' kid='1_vcz6kn4f' duration='10']

בנוסף, אמש התרחשו לא מעט תקריות אלימות: עימותים חריגים פרצו בין מפגינים לשוטרים במהלך ההפגנות אחרי אישור החוק לביטול עילת הסבירות. בתל אביב חסמו אלפי מוחים את נתיבי איילון. המשטרה הפעילה מכת"זית בניסיון להדוף אותם, וחלק מהשוטרים תועד כשהוא גורר מפגינים בכוח מהכביש. שעות קודם לכן, בירושלים, פגעה מכת"זית בכינון ישיר במפגין שישב בצד הדרך.

בנוסף, בכביש 531, סמוך לכפר סבא, דרס נהג רכב שלושה מפגינים ופצע אותם באורח קל. בתיעוד מהאירוע, הוא נראה עוקף משאית ופורץ אל תוך קהל המוחים. זמן קצר לאחר מכן עצרה המשטרה את ליאור לזריאן, בן 25 ממושב חגור, בחשד למעשה. הבוקר האריך בית משפט השלום בפתח תקווה את מעצרו בשלושה ימים. לזריאן טען כי חווה "פלאשבק" בעקבות שירותו הצבאי כתומך לחימה. לדבריו, הוא "חשב שרכבו עולה באש" ולכן האיץ את נסיעתו, אך לא התכוון לדרוס את המפגינים.