"מבערים את ההפקרה": רגע לפני פסח - משפחות חטופים מחו בכביש 1

ברקע מיקוד תשומת הלב הציבורית בשבוע האחרון בעיקר לכיוון איראן, משפחות החטופים מנסות להעלות הילוך לפני חג החירות - בו יקיריהם עדיין שבויים בידי חמאס. קבינט המלחמה לא דן באפשרות לעסקה בשבוע האחרון מאז התקבלה התשובה השלילית מסינוואר, אך המשפחות מצידן ממשיכות במאבק - ויצאו שוב להפגין

זמן צפייה: 02:43

"רוצים אותם חיים": משפחות חטופים העלו הילוך במאבקן רגע לפני חג החירות, ויחד עם פעילים נוספים חסמו היום (שישי) את כביש 1 מזרחה באזור מחלף ענבה, בקריאה לשחרורם המיידי של יקיריהם משבי חמאס בעזה. "אנו מבערים את מחדלי הממשלה על הפקרת יקיריהם בשבי חמאס ועל המכות שהביאו על הציבור, ובפרט ראש הממשלה אשר נתן לאינטרסים הפוליטיים שלו לנהל את המלחמה ולהקריב את החטופים", נמסר מטעם המשפחות.

מקרב משפחות החטופים, במחאה השתתפו עינב ונטלי צנגאוקר, קרובותיו של מתן החטוף בעזה; אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר; שחר מור (זהירו), אחיינו של החטוף אברהם מונדר; יעל אור; דן פלטי, בן דודו של אלעד קציר שנרצח בשבי, ויפעת קלדרון, בת דודתו של החטוף עופר קלדרון שילדיו שוחררו מהשבי בעסקת הפעימות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404191738' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_pgngum2g' duration='16']

מהמשפחות נמסר: "ראש הממשלה אשר על ידיו דמם של 1,400 נרצחים ו-240 שנחטפו, הביא על הציבור מכות שלא ישכחו. יחד עם ממשלתו, הם החליטו להפקיר את יקירינו בידיהם האכזריות של ארגון הטרור חמאס. הוא הכשיל וטרפד את העסקאות, העדיף את שותפיו הקיצוניים בן גביר וסמוטריץ' על פני חיי יקירינו. כל זמן שאזרחי ישראל בשבי חמאס, ממשלת ישראל לא תחווה חירות - גם לא בפסח. נבער את הרע מקרבנו".