משפחות החטופים קוראות לנתניהו: "אל תיסע לפני שיש עסקה"

משפחות החטופים כינסו מסיבת עיתונאים בת"א בדרישה להגיע לעסקה להשבת יקיריהם לפני נסיעתו של ראש הממשלה לוושינגטון. מוקדם יותר היום, עשרות משפחות שכולות לצד מאות אזרחים שהגיעו לתמוך יצאו מקיבוץ בארי אל מתחם מסיבת הנובה, במסגרת היום השני ל"צעדת ההפקרה והגבורה". הערב: הפגנות למען שחרור החטופים בירושלים

זמן צפייה: 04:26

משפחות החטופים כינסו הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בכיכר החטופים בתל אביב בדרישה להגיע לעסקה לפני הנסיעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון. עדינה משה, ששוחררה משבי חמאס בעסקה בסוף נובמבר אשתקד, אמרה: "אני רוצה לספר לך רה''מ: חיים פרי, יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופלוול היו חבריי לשבי. הם היו חיים ונושמים, אכן סובלים, אבל לא מתים". רז בן עמי, ששוחררה גם היא בעסקה, פנתה לראשי מערכת הבטחון: "תוכיחו לנו במעשים שלכם ולא רק במילים, שלא תתנו יד להשארת 120 אזרחים שלנו בעזה".

שיר סיגל, בתם של שורדת השבי אביבה סיגל והחטוף קית' סיגל פנתה בתחינה: "רה''מ, אנחנו צריכים אותך כאן. בבקשה, אל תיסע, לפני שיש עסקה. אלו רגעים קריטיים לעסקה. אנחנו זקוקים לך פה עכשיו. לנהל את המו"מ, לקדם את מה שצריך ולפתור מחלוקות ופערים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407182019' autoplay='0' credit='מטה משפחות החטופים' desc='משפחות החטופים במסיבת עיתונאים' poster='' kid='1_ulb6z7cm' duration='255']

משפחות החטופים במסיבת עיתונאים
משפחות החטופים במסיבת עיתונאים | צילום: אלון גלבוע
משפחות החטופים במסיבת עיתונאים
משפחות החטופים במסיבת עיתונאים | צילום: אלון גלבוע

מוקדם יותר היום, "צעדת ההפקרה והגבורה" בהובלת קורבנות 7 באוקטובר נכנסה ליומה השני, כאשר בצעדה מקיבוץ בארי אל מתחם מסיבת הנובה באזור רעים משתתפות עשרות משפחות שכולות, לצד מאות אזרחים שהגיעו לתמוך ולזעוק בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. במקביל, הערב נערכות בירושלים הפגנות למען שחרור החטופים.

"הזמן הרב בו המתנו לכוחות צבא שיגיעו היה מתסכל ובעיקר בלתי נתפס - איך ייתכן שעוברת שעה, ואנחנו כמעט לבדנו. איפה הצבא שבו נתנו אמון כל חיינו?", אמר עילם מאור, חבר כיתת הכוננות של בארי והוסיף כי "על אף שהזמן ממשיך לעבור, חוסר ההבנה איך זה קרה ומה ימנע מזה מלהתרחש בשנית - לא מרפים".

אביבית ג'ון, ניצולת הטבח בבארי, אמרה: "הדרישה לועדת חקירה היא דרישה למדינה מתוקנת, שבלעדיה גם זכרון מי שאיבדתם יופקר לסתמיות ולשרירותיות". עמרי שיפרוני, תושב בארי שאיבד את בני משפחתו, הוסיף: "כל ההנהגה הצבאית והמדינית, אינה ראויה להמשיך עוד. לתקן יוכלו רק מי שלא היו חלק מהקונספציה של השלטון ושל הנהגת צבא ב-15 השנים האחרונות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407181707' autoplay='0' credit='' desc='צעדת נפגעי 7 באוקטובר' poster='' kid='1_tfvirc44' duration='343']

צעדת משפחות נפגעי 7 באוקטובר
צעדת משפחות נפגעי 7 באוקטובר

מנשה מנצורי, ששתי בנותיו נרצחו במסיבת הנובה, אמר: "ועדת חקירה לא תקח מאיתנו את מה שאנחנו עוברים. אך היא תתן לנו צדק, ומנוח, שהשביעי באוקטובר לא יקרה שוב. נשאר לי ילד בן 15. איך אני יכול להבטיח את ביטחונו בלי חקירת אמת? איך נדע אם בטוח לגדל פה ילדים. אני קורא לכל האחראים על ביטחון ילדינו, ולראש הממשלה. תנו לנו ועדת חקירה ממלכתית. אל תוסיפו לנו על הכאב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407181853' autoplay='0' credit='' desc='צעדת משפחות נפגעי 7 באוקטובר' poster='' kid='1_eddlgzr8' duration='198']

הצעדה החלה אתמול ממוצב נח"ל עוז עם משפחות וקרובים של הלוחמים והתצפיתניות שנפלו ונחטפו ב-7 באוקטובר, יממה קודם נפגשו משפחות התצפניות עם רה"מ בנימין נתניהו ודרשו הקמת ועדת חקירה ממלכתית.

הצעדה יצאה לדרך לאחר שאתמול הפילה הקואליציה הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי 7 באוקטובר. נפגעי המחדל הקימו היום ועדת חקירה אזרחית שתבחן את התנהלות הרשויות באסון והאירועים שקדמו לו. בראשות הוועדה יעמוד השופט בדימוס גדעון גינת, ויהיו חברים בה המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי; רפי בן שטרית, ראש עיריית בית שאן לשעבר ששכל את בנו סמ"ר שמעון אלרואי בן שטרית במוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר; תא"ל (במיל') יהודית גריסרו; אלוף במיל' איל בן ראובן; ופרופ׳ אסא כשר. בעוד מספר ימים הוועדה תחל את דיוניה.

צעדת משפחות נפגעי 7 באוקטובר
צעדת משפחות נפגעי 7 באוקטובר

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407182040' autoplay='0' credit='רעי אש' desc='הפגנה להשבת החטופים בירושלים' poster='' kid='1_u2f43ywk' duration='37']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407182043' autoplay='0' credit='רעי אש' desc='הפגנה להשבת החטופים בירושלים' poster='' kid='1_pz9vi2oh' duration='17']

הערב, עם תום היום השני לצעדה, מקיימים המשתתפים עצרת בתל גמא, ליד קיבוץ כיסופים. במקביל, כעת נערכת בירושלים צעדה למען שחרור החטופים, אשר יצאה מכיכר אגרנט לכיוון כיכר פריז. בשעה 20:15 יצאה לדרך הפגנה מול בית רה"מ ברחוב עזה בבירה.