"אין לכם בושה": צעקות לעבר שרים שהגיעו למג'דל שמס

רבבות מלווים את הילדים והנערים שנרצחו אתמול באסון ביישוב הדרוזי שבצפון הגולן. ברקע התסכול לנוכח ההפקרות הנמשכת, תושבים תקפו את חברי הממשלה שהגיעו להלוויות. "ילד הלך לשחק כדורגל ולא חזר הביתה", הטיח חייל מילואים בקיש ובברקת. לעבר סמוטריץ' קראו: "תעוף מפה, עבריין"

זמן צפייה: 07:37

אבל כבד מורגש היום (ראשון) במג'דל שמס בעקבות האסון הכבד אמש שגבה את חייהם של 12 ילדים ונערים, שנהרגו מפגיעת רקטה של חיזבאללה במגרש כדורגל. לנוכח האובדן הקשה וההפקרה הנמשכת בגבול הצפון מאז 7 באוקטובר, תושבי היישוב הדרוזי זועמים - וקוראים קריאות לעבר שרי הליכוד והקואליציה שהגיעו להלוויות הנרצחים.

"אוי ואבוי לכם אם לא תחזירו להם", זעק חייל מילואים לעבר שרי הליכוד ניר ברקת, יואב קיש ועידית סילמן. "10 חודשים הילדים כאן חיים בפחד, אין לכם בושה. את הקול שלי נתתי לכם וזרקתם אותו לפח, ילד הלך לשחק כדורגל ולא חזר הביתה", הוסיף החייל.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיע גם הוא ליישוב הדרוזי וספג קריאות "תעוף מפה" מצד תושבים, שאף צעקו לעברו: "לא רוצים אותך ברמת הגולן, עבריין". במהלך ביקורו ביישוב סמוטריץ' אמר: "בזה אחר זה מובאים ילדים קטנים לקבורה. הטבח בילדי מג'דל שמס הוא בלתי נתפס. אני משתתף בצער המשפחות, והעדה הדרוזית כולה. זהו צער גדול לכל מדינת ישראל. עם ישראל כולו אבל איתכם ובוכה איתכם בשעה קשה זו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407281157' autoplay='0' credit='' desc='חייל מילואים מתפרץ לעבר השרים קיש וברקת' poster='' kid='1_gyqa7c3h' duration='34']

אמש הביע מנהיג העדה הדרוזית, שייח' מוואפק טריף, את התסכול שחשים בני העדה: "אי אפשר לדמיין ולתאר את מראות הזוועה. מדינה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה מתמשכת באזרחיה ותושביה. זו המציאות המתמשכת מזה תשעה חודשים ביישובי הצפון. הערב זה חצה כל קו אדום ושחור אפשרי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407281204' autoplay='0' credit='' desc='"תעוף מפה, עבריין": קריאות לעבר סמוטריץ′' poster='' kid='1_xoz7sx9e' duration='37']

הלוויית הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס
הלוויית הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס | צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90
הלוויית הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס
הלוויית הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס | צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90
הלוויית הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס
הלוויית הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס | צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90
האסון במג'דל שמס
אבלים במג'דל שמס | צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90

ההלוויה הגדולה במג'דל שמס יצאה ב-11:00 מבית העם, בנוכחות אלפים. קבלת מנחמים ניערכת במגרש הכדורגל. בעין קנייא יצאה הלוויה בשעה 10:00 מבית העם.

מתוך 12 הנרצחים, 11 שמות פורסמו עד עתה: פג'ר ליית' אבו סאלח בן ה-16, אמיר רביע אבו סאלח בן ה-16, חאזם אכרם אבו סאלח בן ה-15, ג'ון וואדיע אבראהים בן ה-13, איזיל נשאת איוב בן ה-12, פיניס אדהם ספדי בן ה-11, יזן נאיף אבו סאלח בן ה-12, אלמא אימן פכר אל-דין בת ה-11, נאג'י טאהר חלבי בן ה-11, מילאר שאער בת ה-10 ונאד'ם פאח'ר סאעב, ילד מעין קנייא שגילו עדיין לא פורסם. מבין הקורבנות ארבעה אחים.

הילדים שנרצחו מפגיעת הרקטה במג'דל שמס
הילדים שנרצחו מפגיעת הרקטה במג'דל שמס

הבוקר סייר שר הביטחון יואב גלנט בזירת האסון, ואמר: "אירוע קשה מאוד, כל כך כואב על הילדים האלה. שתדעו שכל המדינה איתכם וכל הצבא איתכם - אחרי זה נדבר על כל היתר, אבל קודם כל אני רוצה שתדעו את זה. צה"ל, משרד הביטחון, מדינת ישראל – כולם איתכם".

עוד הוסיף שר הביטחון: "אני מבקש שתמסרו למשפחות בשמי ובשם כל מערכת הביטחון את ההזדהות שלנו באירוע הקשה מאוד הזה - טרגדיה נוראית. ילדים וילדות תמימים שפשוט כואב הלב. חיזבאללה אחראים לזה והם ישלמו את המחיר".

גלנט בביקור במג'דל שמס
גלנט בביקור במג'דל שמס | צילום: אלעד מלכה
הרמטכ״ל רא"ל הרצי הלוי נפגש הערב עם ראשי העדה הדרוזית במג'דל שמס
הרמטכ״ל הרצי הלוי עם ראשי העדה הדרוזית במג'דל שמס | צילום: דובר צה"ל

אמש ביקר במג'דל שמס גם הרמטכ"ל הרצי הלוי, שנפגש עם ראש העדה הדרוזית השיח׳ מוואפק טריף ונציגי המועצה המקומית. "אנחנו יודעים בדיוק מאיפה שוגרה הרקטה היום", אמר רא"ל הלוי במגרש הכדורגל שנפגע, "אנחנו יודעים לומר שהרקטה ששוגרה היא רקטת פאלק עם ראש קרב של חמישים ושלושה קילוגרם. זו רקטה של חיזבאללה. ומי שיורה רקטה כזו לתוך שטח בנוי רוצה להרוג אזרחים, רוצה להרוג ילדים".