הערכה: כ-126 אלף הפגינו בת"א, מוחים חסמו את איילון

עשרות מפגינים ירדו לאיילון צפון באזור מחלף ההלכה - וחסמו את התנועה. שניים נעצרו. המשטרה עצרה חשוד שריסס גז פלפל לעבר מפגינים בת"א. מארגני המחאה הודיעו על "עליית שלב", ומתכננים לחסום את נתב"ג ביום שני: "נתניהו ולוין זוממים לאסור הפגנות, ולבחור בעצמם את השופטים שיהיו שפוטים שלהם"

זמן צפייה: 03:52

בצל פרסום פרוטוקול הדיון שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל ההפגנות המתחדשות, שבו הוא התקומם על חסימת שדה תעופה כאקט מחאתי, המחאה נגד המהפכה המשפטית התחדשה הערב (שבת) בפעם ה-26 ברצף. לפי הערכת חברת CrowdSolutions עבור חדשות 13, כ-126 אלף הפגינו בתל אביב ועוד רבבות מחו ברחבי הארץ. ברחוב דה וינצ'י בתל אביב נעצר חשוד שריסס גז פלפל לעבר מפגינים. מוקדם יותר חסמו סטודנטים שמחו את איילון דרום למשך חצי שעה. אחד מהם נעצר. בנוסף, סמוך ל-22:00 חסמו מפגינים את איילון צפון באזור מחלף ההלכה.

בכוונת המארגנים להחריף את המאבק, ולהפגין גם בנתב"ג ביום שני הקרוב. "זכויות הבסיס בסכנה איומה כשנתניהו ולוין זוממים לאסור הפגנות, לסרס את היכולת השיפוטית ולבחור בעצמם את השופטים כדי שיהיו שפוטים שלהם", נמסר.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב | צילום: רויטרס
סטודנטים חוסמים את איילון המהפכה המשפטית
סטודנטים חוסמים את איילון | צילום: מחאת הסטודנטים

מ"אחים לנשק" נמסר כי "במהלך ההפגנה בתל אביב נוצר עימות בין פעילי 'אחים לנשק' לבין קבוצת מפגינים שניסתה להניף דגלי פלסטין. במסגרת העימות פעיל מחאת המילואימניקים אחים לנשק הותקף על-ידי מפגין שהיה בידיו דגל פלסטין בגז פלפל. התוקף עוכב לחקירה על-ידי המשטרה. כפי שלא נאפשר אלימות בהפגנות, לא נקבל הנפת דגלי אויב. המחאה נגד ההפיכה המשטרית היא מחאה פטריוטית של אוהבי המדינה ולא של אלה המתנגדים לקיומה".

[brightcove_iframe video_id='-231072104' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד התקיפה בתל אביב' poster='' kid='1_zhjvt15n' duration='98']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307012042' autoplay='0' credit='' desc='אבוקות במחאה ברחוב החשמונאים בת"א' poster='' kid='1_ptu8d8nz' duration='20']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2301071759' autoplay='0' credit='שב"פ' desc='צעדת המחאה ברחובות' poster='' kid='1_3tulceuf' duration='32']

מפעילי "כוח קפלן" לקראת ההפגנות הערב ולפני אירוע נתב״ג בשני הקרוב נמסר כי "הבליץ המחודש של החקיקה יפגוש את כוח קפלן ועם ישראל כולו נחוש מתמיד לעצור את החקיקה הדיקטטורית. אנו נכנסים ליולי של התנגדות נחושה עוצמתית שבסופה ישראל תישאר דמוקרטיה. האיומים על מערכת המשפט הם איום על ערכי השוויון והחופש של מגילת העצמאות, על הבסיס שמחבר את מדינת ישראל והפך אותה לנס שהיא במשך 75 שנים. נמשיך בעמידה על משמר ישראל".

הפגנה בקפלן המחאה המשפטית
הפגנה בקפלן, הערב | צילום: אמיר גולדשטיין

ההפגנות נערכו בכ-150 מוקדים שונים ברחבי הארץ, כשהמחאה המרכזית התקיימה כמו בכל מוצ"ש בקפלן שבתל אביב. מוקדים מרכזיים נוספים היו בחיפה, ירושלים, אשדוד, באר שבע, כרכור, בית שמש, נתניה וכרמיאל. בהפגנה המרכזית בקפלן נאמו ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי, מובילת ארגון המחאה "בונות אלטרנטיבה" מורן קזנצשטיין ויזם ההייטק משה רדמן. טרם ההפגנה יצאה צעדת הארגונים בשעה 19:00 מכיכר הבימה אל "מתחם הדמוקרטיה" שברחוב קפלן.

הפגנה בתל אביב קפלן
מפגינים בתל אביב | צילום: רויטרס

"ההפגנות, על רקע דהירת הממשלה לקידום חוקי הדיקטטורה, כוונתה להגביל את חופש הביטוי וזכות ההפגנה, ופעילות המשטרה נגד מפגינים ובכירים המתנגדים לממשלה. אירועים המתרחשים רק במשטר דיקטטורי ומבהירים לכל מי שעוד היה לו ספק, ישראל נמצאת בעיצומו של ניסיון הפיכה משטרית מהסוג הקשה ביותר", מסרו מארגני המחאה, וטענו כי המחאה "עולה שלב" בשבוע הקרוב: "קוראים לציבור לצאת בהמוניו במוצ"ש ולהתנגד להפיכה, ולהגיע בשני למחאה מחוץ לטרמינל 3 בנתב"ג. רק העם יעצור את הדיקטטורה".

עוד נמסר: "מדינת ישראל ברגע שחור, כבר חצי שנה שמול נתניהו ולוין ניצבת מחאה היסטורית שבולמת כל ניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה. הזמן הוא עכשיו לצאת ולהתנגד בכל דרך חוקית ובלתי אלימה, בקפלן, בנתב"ג ובכל המדינה".