רגע לפני "שבוע השיתוק": המפגינים יחזרו הערב לרחובות

המחאה החברתית נגד המהפכה המשפטית תמשיך הערב בפעם ה-12 ברציפות, כשכבישים בתל אביב ייחסמו החל מהשעה 16:30. בנוסף, מארגני מחאת המילואימניקים מתכננים הפגנה מול ביתו של שר הביטחון גלנט: "שותק מפחד, מבין שהוא אחראי על פירוק צבא העם"

Whatsapp Image 2023 03 18 At 2
ההפגנה באיילון | צילום: רויטרס

המחאה החברתית נגד המהפכה המשפטית ממשיכה: לאחר שביום חמישי, בסיומו של "יום השיתוק הלאומי", הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא לא מתכוון לעצור את החקיקה, המוני המפגינים ישובו הערב (שבת) לרחובות תל אביב וערים נוספות, בפעם ה-12 ברציפות, ולפני תחילתו מחר של "שבוע השיתוק הלאומי" שמתכננים מארגני המחאה.

המשטרה הודיעה כי החל מהשעה 16:30 יחסמו הרחובות הבאים בתל אביב לתנועת כלי רכב: רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים, צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה תופנה לשיקועים), רמפות גשר השלום יסגרו לצפון ולדרום, יגאל אלון - השלום למערב, יגאל אלון - תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ), השלום - תוצרת הארץ, השלום - עליית הנוער למזרח, יגאל אלון - השלום לדרום, יגאל אלון - יצחק שדה לצפון, יצחק שדה המסגר לצפון, בן אביגדור - מניעת יציאה למסגר, הרחובות מיגאל אלון: עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק - התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים.

הפגנה
הפגנה | צילום: פלאש 90

הפגנה בתל אביב
הפגנה בתל אביב | צילום: רויטרס

באשדוד יתאספו המפגינים סביב בניין העירייה, ובין היתר יגיעו לנאום היזם אראל מרגלית, תא״ל במיל' עדן אברהם אטיאס, טייס קרב ונציג מחאת המילואימניקים, ד"ר אראלה רוטולי, נציגת מחאת הרופאים והח"כים: מירב מיכאלי, יו"ר העבודה, אורית פרקש הכהן מהמחנה הממלכתי, יסמין סאקס פרידמן, יש עתיד ואלכס קושניר, ישראל ביתנו.

בתוך כך, מארגני מחאת המילואימניקים הודיעו כי בשעה 16:00 תתארגן מחאה מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט, במושב עמיקם. "גלנט ששותק מפחד, שמבין שהוא אחראי על פירוק צבא העם, שיודע שחיילי צה"ל יתבעו בהאג, שנותן יד לדיקטטורה. ספין? חולשה? תיק? לא אכפת לנו, יש לנו מדינה להציל", מסרו המארגנים והודיעו כי לאחר מכן תצא שיירה לכיוון אור עקיבא במטרה לתמוך במפגינים.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי יגיע הערב למחאה בחיפה, וקרא לכמה שיותר מפגינים לצאת לרחובות: "צריך להבין שהוויכוח כרגע הוא לא בין שמאל לימין, אלא בין אלו שמשרתים בצה״ל, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים, לבין משתמטים, משיחיים ואלו שוויתרו על הרעיון הציוני לטובת הכיסא. אין לנו ארץ אחרת".

מכת''זית באיילון
מכת''זית באיילון | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

מכת''זית באיילון
מכת''זית באיילון | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

אמש מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו כי "המאבק עולה שלב" ובשבוע הבא יתקיים "שבוע השיתוק הלאומי" אשר יכלול ימי שיתוק, פעולות התנגדות מול חברי הקואליציה והפגנת ענק בירושלים.

"מול הניסיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבצע בשבוע הבא השתלטות עוינת על בית המשפט העליון, ולמנות שופטים שפוטים, תוך הפרה בוטה של הסכם ניגוד העניינים, פסיקת בג"ץ, והוראת היועמ"שית, מובילי ההתנגדות לדיקטטורה מכריזים על השבוע הבא כשבוע שיתוק לאומי", הודיעו מארגני המחאה.

מכת''זית מופעלת בהפגנה באיילון
מכת''זית מופעלת בהפגנה באיילון | צילום: רויטרס

"בימים ראשון ושני נהיה בכל מקום שחברי הכנסת והשרים נמצאים ונשתק את סדר יומם", הוסיפו. "נגיע אליהם לכל מקום ונבהיר להם שהדיקטטורה לא תעבור במשמרת שלנו. בשלישי נקיים יום שיתוק נרחב ברחבי המדינה, שיהווה עליית מדרגה מימי ההתנגדות הקודמים. ברביעי נקיים אירועי שיתוק משמעותי בשעות הבוקר ולאחר מכן נעלה לירושלים ונקיים הפגנת ענק מול כנסת ישראל. בחמישי יתקיימו אירועי מחאה שאיננו יכולים לחשוף כעת".

ממובילי המאבק נמסר: "אנו נכנסים לשבוע הגורלי בהיסטוריה של מדינת ישראל. ממשלת חורבן הבית קורעת את העם, מפרקת את הצבא ואת הכלכלה הישראלית. מול הניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה יתייצבו מיליונים ברחובות ויגנו על מדינת ישראל ועל מגילת העצמאות. חובה על כל אזרח ואזרחית שרוצים לחיות בדמוקרטיה חייבים לצאת לרחובות, להתנגד בכל מחיר לדיקטטורה ולשתק את המדינה. אנו לא מפחדים מדרך ארוכה, עם ישראל ינצח - הדמוקרטיה תנצח".