השבת ה-32 למחאה: כ-103 אלף בקפלן; מאות מול ביתו של אוחנה

על רקע אזהרת מפקד חיל האוויר מ"פגיעה מעמיקה בחיל" והמתקפות בקואליציה על בג"ץ, יצאו גם הערב אלפים רבים להפגין נגד המהפכה המשפטית. בתל אביב מחו כ-103 אלף בני אדם. לאחר מכן צעדו מאות אל ביתו של יו"ר הכנסת אוחנה כדי להפגין. אחד מהם נעצר

זמן צפייה: 02:04

גם הערב (שבת), זה השבוע ה-32 ברצף, הפגינו רבבות נגד המהפכה המשפטית בכ-150 מוקדים ברחבי הארץ, מצפון עד דרום. המוקד המרכזי, כבכל שבוע, הוא בתל אביב - שם נחסמו רחובות החל מ-17:30. חרף עומס החום הכבד, מובילי המאבק מסרו כי "אין אופציה ואין תירוצים להישאר בבית".

נכון ל-21:00, על-פי תמונות רחפן שהועברו לחדשות 13 על-ידי "CrowdSolutions - בת"א היו 103 אלף בני אדם; בכפר סבא כ-10,500; בחיפה מחו כ-2,750 ובהרצליה כ-2,000 .בתוך כך, המשטרה עצרה שלושה שוהים בלתי-חוקיים בצומת מנחם בגין/קפלן בתל אביב בני 16, 20 ו-25 מהכפר עקרבה. הם נלקחו לחקירה. אחרי ההפגנה בתל אביב - הגיעו מאות מוחים לביתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כדי להפגין. אחד מהם נעצר. לפי המשטרה, מפגינים השליכו רימון עשן לעבר שוטרים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308122236' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים' desc='מאות מפגינים מול בית יו"ר הכנסת אוחנה בת"א' poster='' kid='1_iscbtjw1' duration='7']

כמו כן, מחר צפויה מחאה במושב רמות שבצפון, לשם עתידים להגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. התושבים במקום הביעו התנגדות לקיומה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308121914' autoplay='0' credit='גיא שמואלי' desc='מפגינים בצומת העוגן' poster='' kid='1_906ge4ah' duration='17']

המחאה בתל אביב
המחאה בתל אביב | צילום: רויטרס

ההפגנות הערב מגיעות יממה אחרי שמפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, הזהיר בשיחה עם עשרות אנשי מילואים כי "ישנה פגיעה שהולכת ומעמיקה" בחיל, אך הוסיף כי לפי שעה הוא כשיר. לדבריו, "יש לנו אחריות ביטחונית על הכתפיים. בצד הקושי שיש לחלקכם - אני מצפה שתמשיכו להגיע. האמירות על אי-ההתייצבות פוגעות בצה"ל. חיל האוויר מייצר מטריה אווירית 24/7 לתושבי מדינת ישראל. מרעש המטוסים הממריאים למשימות ועד יירוט כיפת ברזל - זה אמון הציבור".

בתגובה על הדברים אמרו מובילי המחאה: "דבריו של מפקד חיל האוויר ברורים - נתניהו מפרק את ביטחון ישראל. ההפיכה המשטרית פוגעת אנושות בבטחון המדינה, מרסקת את חיל האוויר, הכלכלה וקורעת את העם. נדרשת גניזה מוחלטת של כל חוקי ההפיכה המשטרית וביטול החוק המבטל את עילת הסבירות. אם דברים אלה לא יתקיימו מדינת ישראל נמצאת בסכנה ממשית לביטחונה".

הפגנה בקפלן | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
הפגנה בקפלן
הפגנה בקפלן | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, מחאה, קפלן
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ההפגנה בת''א
ההפגנה בת''א | צילום: רויטרס

כמו כן, המחאות מתקיימות בתום שבוע שבו בג"ץ הוציא צו על תנאי לתיקון לחוק הנבצרות ולעילת הסבירות, וכן על רקע דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון ל"בלובמרג", שבו אמר: "נשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים - ואז נעצור את החקיקה". עוד התייחס נתניהו בריאיון להשגת הסכמה רחבה לחקיקה המשפטית: "כבר עשינו לא מעט, עצרתי את החקיקה המשפטית לשלושה חודשים בשביל להשיג קונצנזוס גם מהצד השני - לצערי לא השגנו את זה. אחר כך העברנו חלק קטן מהרפורמה, ואז אמרתי שאני עדיין הולך לתת לזה מספר חודשים על מנת לנסות להשיג קונצנזוס. זה ככל הנראה יהיה בנוגע להרכב הוועדה לבחירת שופטים".