"עניין של חיים ומוות": צעדה למען שחרור החטופים בתל אביב

עסקה או רפיח? משפחות חטופים ומפגינים נוספים צועדים בקריאה לשחרור החטופים ולקיום עסקה מיידית: "זה רגע גורלי, מלאו את אחריותכם הבסיסית". בתוך כך, ארגוני ימין ומשפחות שכולות דורשים מראש הממשלה לפעול ברפיח, במהלך הפגנה בירושלים: "להביא את הניצחון המוחלט"

זמן צפייה: 01:51

שתי מחאות מתקיימות הערב (חמישי) במקביל: בתל אביב, משפחות חטופים הצטרפו לצעדת מחאת הנשים, בה צועדים מאות אנשים, למען שחרור כלל החטופים משבי חמאס - וקיום עסקה באופן מיידי. בירושלים, התאספו מאות מפגינים לעצרת הימין של ארגון אם תרצו מול מעון ראש הממשלה, בקריאה להמשיך את הלחימה ברצועת עזה, לא להוציא לוחמים משטחה - ולהקדים את הכניסה לרפיח.

בין קרובי החטופים המשתתפים במחאה בתל אביב נמצאים שירה אלבג, אמא של לירי אלבג, איילת לוי, אמא של נעמה לוי, ליבי גולדברג פולין, אחותו של הרש גולדברג פולין וקרובים נוספים. הם צועדים כעת לאורך שדרות רוטשילד, לכיוון כיכר הבימה, בקריאה לקבינט: "זה רגע גורלי, עסקה עכשיו!".

ממחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים נמסר: "עכשיו זה הרגע! זה חיים או מוות. אנחנו קוראות לקבינט ולממשלה לסגור מייד עסקה ולהציל את מי שעוד אפשר. כמה כאב עוד נוכל לשאת מידיעה על עוד חטוף שיהרג בשבי. מלאו את האחריות הבסיסית ביותר שלכם והחזירו אותם הביתה. זה הסיפור של מדינת ישראל, זו הזהות שלנו כחברה. אתם מפחדים לא להצליח לישון בלילה? החטופים, המשפחות, ואנחנו לא ישנים כבר יותר מחצי שנה. אין זמן אחר, עסקה עכשיו!".

אימו של החטוף מתן צנגאוקר, עינב צנגאוקר, שוחחה עם ח"כ מיכל וולדיגר מסיעת הציונות הדתית, ואמרה לה: "הבן שלי נחטף חי, אם הוא יחזור מת - זה על הידיים שלך, של סמוטריץ׳ ושל הממשלה הזאת". כמו כן, היא חסמה יחד עם מפגינים נוספים את כניסתו של ח"כ שמחה רוטמן לבסיס הקריה - בטענה שמטרפד את שחרור בנה מהשבי.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404112144' autoplay='0' credit='' desc='מפגינים חוסמים את כניסת ח"כ רוטמן לקריה' poster='' kid='1_2qz89hwh' duration='95']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404112134' autoplay='0' credit='' desc='עינב צנגאוקר לח"כ מיכל וולדיגר: "הבן שלי נחטף חי, אם יחזור מת - זה על הידיים שלך"' poster='' kid='1_ffrlkskx' duration='90']

אורנה ברביבאי בצעדת הנשים למען שחרור החטופים
אורנה ברביבאי בצעדת הנשים למען שחרור החטופים | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בתום הצעדה, פעילות בונות אלטרנטיבה התייצבו בכיכר הבימה במיצג בטן הריונית של חודש שישי, שמטרתו להזכיר לממשלה ולעולם כולו כי 19 נשים עדיין נמצאות בחזקתו של ארגון טרור. המיצג מגיע מתוך חשש ממשי כי נשים ישראליות שנמצאות בשבי נאנסו ועדיין נאנסות בשבי - וכתוצאה מכך הרו במהלך שהותן בשבי, ונמצאות כעת בחודשים מתקדמים להריונן.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404112059' autoplay='0' credit='רוני להב, בונות אלטרנטיבה' desc='"מה נגלה בחודש התשיעי?": מיצג מחאה למען שחרור החטופות' poster='' kid='1_ddxl8stm' duration='28']

בירושלים, כאלף מפגינים התאספו מול מעונו של בנימין נתניהו בעצרת הניצחון, שאורגנה על ידי ארגון אם תרצו, פורום תקווה, בו חברות משפחות חטופים ופורום הגבורה, המאגד משפחות שכולות של לוחמים. העצרת קוראת לקיום לחץ על חמאס וחתירה לניצחון המוחלט - שטענתם ישיב את החטופים.

צביקה מור, אביו של איתן מור החטוף בעזה, אמר בעצרת: "אני קורא לראש הממשלה ושרי הקבינט: אנחנו נמצאים כאן בזכות אבות אבותינו שלא ויתרו ונלחמו על זכותנו לחיות כאן. אל תוותרו! זו לא העת למחוות הומניטריות, רק לחץ על החמאס ישיב את החטופים. אדוני ראש הממשלה, תכה בחמאס עד הסוף!".

עצרת הניצחון מול מעון ראש הממשלה
"עצרת הניצחון | צילום: אם תרצו

איציק בונצל, אביו של סמ"ר עמית שנפל ברצועת עזה, הוסיף: "אנו, אשר הקרבנו את היקר מכל, רואים לעצמנו את החובה המוסרית והערכית לנופלים וגם לחיים, לעמוד פה היום ולומר בצורה ברורה ואיתנה לחברי הקבינט ולראש הממשלה - אסור לעצור את הלחימה, אסור לעצור באמצע. הפסקת הלחימה בעת הזו - פרושה מתנה לאויבינו, והכשרת הקרקע לאסון נוסף בעתיד על מדינתנו".