מדינה במחאה: המשטרה השתמשה ברימוני הלם לפזר את ההפגנה בת"א

כמאה אלף הפגינו מול הכנסת נגד המהפכה המשפטית, נתיבי איילון שוב נחסמו. נתניהו הודיע על השהיית החקיקה על למושב הבא של הכנסת, ובתגובה הודיע יו"ר ההסתדרות על עצירת השביתה • כל העדכונים

בקצרה:

אלפי מפגינים ירדו בצהריים (שני) לנתיבי איילון במחאה על המשך החקיקה של חוקי המהפכה המשפטית, ופיטורי שר הביטחון יואב גלנט - זאת לאחר מחאות הענק שהתרחשו אמש. לפי הערכת חברת CrowdSolutions עבור חדשות 13 - כ-100 אלף מפגינים מחו מחוץ לכנסת בירושלים: "המדינה תשותק עד לעצירה וגניזה מוחלטת של כל חוקי הדיקטטורה".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, הודיע ביחד עם עשרות מראשי המשק על שביתה כללית: נמל התעופה בן גוריון נסגר מידית להמראות ונחיתות, נמל חיפה נסגר, וגם מערכת הבריאות וראשי המגזר העסקי הודיעו על הצטרפות לשביתה הכללית. חברות הייטק, חברות ביטוח, קניונים ובנקים נסגרו, בתי החולים עברו למתכונת שבת. במקביל, כלל האוניברסיטאות ומספר מוסדות אקדמיים נוספים הודיעו על השבתת הלימודים עד להודעה חדשה, ומועצת התלמידים הארצית הודיעה על השבתה גם כן.

בשעות הערב הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על השהיית החקיקה עד למושב הבא של הכנסת, ובתגובה הודיע יו"ר ההסתדרות על עצירת השביתה.

בהכנת הידיעה השתתפו ברוך קרא, אביעד גליקמן, מוריה אסרף וולברג, ליאור קינן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, אור הלר, אלי סניור, הילה אלרואי, סיון אלקלק, אורי קואל, דור כהן, מאיר מרציאנו, מיה איידן, עמית קוטלר ולירון שמם

[timeline id="3267" name="משבר פוליטי - יום 1"]