אחרי העימותים בקיסריה: רבבות הפגינו נגד המהפכה המשפטית

המחאה נגד המהפכה המשפטית התקיימה זו השבת ה-22 ברצף. לפי הערכות, כ-140 אלף מפגינים מחו בתל אביב. גידי ברן, שנפצע בהפגנה מול בית נתניהו בקיסריה, סיפר בריאיון לחדשות 13:"הפעילו אלימות מוגזמת, איבדתי הכרה, שמו לי בנדנה על העיניים כאחרון העבריינים"

זמן צפייה: 06:14

בצל הפיגוע היום (שבת) בגבול מצרים ואחרי העימותים אמש בין שוטרים למפגינים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, עשרות אלפי בני אדם מחו זו השבת ה-22 נגד הממשלה והמהפכה המשפטית. המארגנים הודיעו כי המחאה תיפתח בדקת דומייה לזכרם של שלושת הלוחמים שנהרגו בגבול מצרים - והאירועים האמנותיים בוטלו. על פי הערכת Crowd Solutions מפגינים בתל אביב כ-139 אלף בני אדם. סמוך ל-22:000 חסמו מפגינים את נתיבי איילון בשני הכיוונים.

ממארגני המחאה נמסר: "מבקשים להביע צער עמוק על מותם של שלושת חיילי צה"ל בגבול מצרים ולהביע הערכה גדולה לכוחות הביטחון הפועלים בשטח. בצד זאת, לא נאפשר לעבור לסדר היום על ההתנהלות המחפירה כלפי מפגינים אמש בקיסריה. מטה המאבק מגנה בחריפות את מאמצי בן גביר וחבריו לממשלה לדכא את המאבק למען הדמוקרטיה באמצעות שיסוי שוטרי משטרת ישראל במפגינים פטריוטים. אנו רואים בממשלה אחראית ישירה ובלעדית לכל שפיכות דמים ומעשה אלימות".

הפגנה בקפלן
הפגנה בקפלן | צילום: רויטרס

בתוך כך, גידי ברן, שהותקף אמש בהפגנה מול בית נתניהו בקיסריה, אמר בריאיון לחדשות 13 כי השוטרים "הפעילו אלימות מוגזמת. זו הייתה אכיפה בררנית. השוטרים באו ופשוט חיפשו לעצור אותי, הפילו אותי על הרצפה בכוח, שמו לי בנדנה על העיניים כאחרון העבריינים. הייתי על הכביש לכמהדקות ואיבדתי הכרה. ברגע שהוסבר שההפגנה מפרה את הסדר הציבורי – הלכתי אל למדרכה. השוטר פשוט בא ומשך אותי למטה". לדבריו, הוא הוכה באגרופים ולאחר מכן נלקח לבדיקות רפואיות בבית החולים הלל יפה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306031939' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_ticcz37v' duration='18']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306031940' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_mrmylobn' duration='64']

הפגנה בקפלן
הפגנה בקפלן | צילום: רויטרס

נזכיר כי הפגנה שהתקיימה אמש מול ביתו של נתניהו בקיסריה הידרדרה לעימותים אלימים בין שוטרים למפגינים ואף למספר מעצרים. המפגינים התלוננו על אלימות מצד השוטרים וכן על פגיעה בזכויות העצורים ומניעה מעורכי הדין לדבר איתם.

שלושה מהמפגינים נעצרו בקיסריה, כולל אחד ממובילי המחאה, משה רדמן. רבים מהמפגינים המשיכו למחות מול תחנת המשטרה בג'סר א-זרקא ובחדרה שם הוחזקו העצורים ונשארו שם עד הבוקר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306030830' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_srnecjml' duration='17']

בנוסף, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן תועד בניו יורק כשהוא חוטף ממפגינה ישראלית מגפון. רוטמן ניסה להתחמק מהמוחים - ובתיעוד נוסף התעשת והחזיר את המכשיר. את האירוע תיעדה שני גרנות-לובטון, אחת ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית בארצות הברית.

רוטמן נמצא בניו יורק יחד עם שרים וחברי כנסת נוספים שהגיעו לעיר לקראת "מצעד ישראל בניו יורק" שייערך מחר. הוא נראה בתיעוד משוחח תוך הליכה ברחוב עם אדם נוסף כאשר כמה מוחים נגד המהפכה המשפטית הולכים סביבו וקוראים נגדו קריאות, כולל מפגינה אחת עם מגאפון. רוטמן מסתובב בשלב מסוים, חוטף ממנה את המגאפון בכוח ומתרחק במהירות. המפגינה הגישה תלונה נגד חבר הכנסת במשטרת ניו יורק.