משפחות חטופים הפגינו מול הקפיטול: "החזירו אותם עכשיו"

לקראת נאום נתניהו בקונגרס, בני משפחות חטופים ופעילים נוספים הפגינו מול גבעת הקפיטול וקראו: "Bring Them Home Now". אביבה סיגל, שבעלה קית' נמצא בשבי, אמרה כי "על ראש הממשלה לבצע את עבודתו ולשחרר את החטופים", אלון גת, אחיה של החטופה כרמל, הוסיף: "צריכים עסקה עכשיו, ויודעים בוודאות שזה אפשרי"

זמן צפייה: 00:25

עשרות בני משפחות חטופים ופעילים נוספים הפגינו הלילה (רביעי) מול הקפיטול בוושינגטון, לקראת נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול שני בתי הקונגרס בארה"ב. בני המשפחות והקהל החזיקו את תמונותיהם של 120 החטופים שעדיין בשבי וקראו: "Bring Them Home Now".

במהלך המחאה נשאו דברים החטופה המשוחררת אביבה סיגל, אשתו של החטוף קית' סיגל; אלון גת, אחיה של החטופה כרמל גת; מיכאל לוי, אח של אור לוי וכרמית פלטי-קציר, אחותו של החטוף אלעד קציר שנחטף בחיים, נרצח בשבי וגופתו הוחזרה לישראל על ידי כוחות צה"ל.

הפגנת משפחות חטופים מול הקפיטול בארה"ב
הפגנת משפחות חטופים מול הקפיטול בארה"ב | צילום: לירי אגמי, דני טננבאום, אמנון שמי

אביבה סיגל אמרה: "הגעתי לוושינגטון כדי לשמש כקולו של קית' אהובי, כי לקית' אין קול. ל-120 בני הערובה שנותרו בעזה אין קול. אין להם אוויר לנשימה, מים לשתות או אוכל לאכול. אני יודעת את זה - כי הייתי שם. כי זו מציאות שאסור לנו לעצום מולה עיניים. אני כאן כדי להטיל על ראש הממשלה נתניהו דין וחשבון, לבצע את עבודתו ולשחרר את החטופים. הדבר היחיד שאני רוצה לשמוע ממנו בנאומו הוא שנחתמה העסקה וקית' חוזר הביתה".

אלון גת הוסיף: "אחותי כרמל גת חטופה כבר 291 ימים. ב-7 באוקטובר נחטפתי אני ביחד עם אשתי ובתי בת ה-3, אמי נחטפה ונרצחה ואחותי נחטפה ועודנה מוחזקת בשבי. בתי גפן ואני הצלחנו להימלט מהמחבלים ואשתי ירדן הוחזרה אלינו בנובמבר במהלך עסקת השחרור לאחר 54 ימים מסויטים. אנחנו צריכים עסקה עכשיו. אנחנו יודעים בוודאות שזה אפשרי ואנחנו זקוקים לעסקה הזאת באופן מיידי".

מיכאל לוי שיתף גם הוא: "אחי הקטן אור לוי נחטף ומוחזק בעזה, הבן המתוק שלו אלמוג, רק בן שלוש, חי בלי אבא שלו כבר 291 ימים. מחבלי חמאס רצחו את אמו של אלמוג ואנחנו מגדלים אותו עד שאבא שלו יחזור. הוא שואל איפה אבא כל הזמן, איפה אבא שלו באמת? עסקה היא הדרך היחידה להציל אותם ואוזל לנו הזמן. נפגשנו עם העובדה הזאת בכאב אתמול כשגילינו על עוד שתי נשמות שנחטפו בחיים - ונרצחו בשבי. הגעתי לוושינגטון כדי להפעיל לחץ על כל הצדדים, ובמיוחד על ראש הממשלה שלנו, נתניהו, כדי להבטיח את ההסכם שיסיים את הסבל של כולם".

כרמית פלטי קציר, אחותו של אלעד קציר, אמרה: "שלושה מבני משפחתי היו קורבנות של הטבח ב-7 באוקטובר. אבי, רמי קציר, נרצח בביתו. אמי חנה קציר, נחטפה באלימות לעזה מביתם, והוחזרה, בקושי בחיים, במסגרת עסקת החטופים של נובמבר, לאחר שעברה 49 ימים בגיהנום. אחי, אלעד קציר, נחטף באכזריות. הוא שרד בשבי כ-100 ימים, ולאחר מכן נרצח על ידי חוטפיו, תוצאה ישירה של הקיפאון במשא ומתן בעסקת חטופים. עסקה הייתה יכולה להציל את חייו של אחי, בדיוק כפי שעסקה הצילה את חיי אמי. אני כאן היום כדי להודות לנשיא ביידן ולממשל ארה"ב על תמיכתם ומאמציהם עד כה. אני גם כאן כדי לקרוא לכל בעלי העניין, כולל ראש הממשלה נתניהו שלי שיישא דברים בקונגרס מחר, לעשות כל שביכולתם כדי להגיע להסכם להחזרת החטופים שלנו הביתה - היום".

המיצג הוקדם לערב לפני הנאום לאור הפגנות ענק של תנועות פרו-פלסטיניות הצפויות בעת נאום נתניהו. המשטרה המקומית הודיעה למטה המשפחות בארה"ב שהם נאלצים להרחיק אותם שני רחובות רחוק יותר מהקפיטול ובתגובה המשפחות החליטו לקיים את המפגן יום קודם.

הפגנת משפחות חטופים מול הקפיטול בארה"ב
הפגנת משפחות חטופים מול הקפיטול בארה"ב | צילום: לירי אגמי, דני טננבאום, אמנון שמי

ממטה משפחות החטופים בארה"ב נמסר: "המיצג היום הוא מיצג של תקווה, מיצג שבא להזכיר לכולם איך נראה ניצחון. ניצחון הוא בראש ובראשונה איחוד משפחות, הוא השבת אהובינו הביתה לארצם, הוא רגעי האחדות המופלאים שחווינו כולנו בעסקה הקודמת. נתניהו - הצל חיים, חתום על העסקה. אל תחזור לישראל בידיים ריקות!".