לאחר פרסום סרטון התצפיתניות: משפחות החטופים מפגינות בת"א ובי-ם

מאות פעילים מפגינים הערב יחד עם קרובי חטופים מחוץ לבסיס הקריה ומשרד ראש הממשלה בבירה - בעת כינוס קבינט המלחמה במקום. רבים מהמפגינים נושאים שלטים עם תמונותיהן של התצפיתניות שהופיעו בסרטון החטיפה הקשה שפורסם מוקדם יותר על-ידי מטה משפחות החטופים

זמן צפייה: 01:03

קרובי חטופים ומאות פעילים מפגינים הערב (רביעי) מחוץ לקריה בתל אביב, בדרישה לחידוש המגעים לעסקה שתביא לשחרור חטופים. רבים מהמפגינים נושאים תמונות של התצפיתניות החטופות, שסרטון החטיפה הקשה שלהן, שצולם ב-7 באוקטובר על-ידי מחבלי חמאס, פורסם מוקדם יותר באישור משפחותיהן.

בתוך כך, משפחות חטופים ומפגינים מתכנסים הערב גם מול משרד ראש הממשלה בירושלים, במקביל לכינוס קבינט המלחמה. בהודעה שפורסמה לקראת ההפגנה בירושלים מטעם מטה המשפחות נכתב כי המשפחות יקראו לחברי הקבינט: "תסתכלו להן בעיניים, נגמר להן הזמן".

ההפגנה מחוץ למשרד ראש ההמשלה
ההפגנה מחוץ למשרד ראש ההמשלה | צילום: חדשות 13
מפגינים למען החטופים מחוץ לקריה, ת"א
מפגינים למען החטופים מחוץ לקריה, ת"א | צילום: תומר ניוברג, פלאש 90
מפגינים למען החטופים מחוץ לקריה, ת"א
צילום: תומר ניוברג, פלאש 90

הערב פורסם בחדשות 13 כי לאחר יותר משבועיים של קיפאון במגעים, מערכת הביטחון פועלת במטרה להתניע מחדש את המו"מ לעסקת חטופים, באמצעות הצעה חדשה שמתגבשת בימים אלו בישראל. ההצעה הקונקרטית כבר הוצגה בכינוס הקבינט על ידי האלוף בדימ' ניצן אלון, האחראי מטעם הצבא על תחום החטופים והנעדרים.

טרם נודעו פרטים רבים אודות ההצעה, מאחוריה עומדים כל גופי מערכת הביטחון, אך ידוע כי היא לא כוללת בתוכה הבטחה ישראלית להפסקת הלחימה - נקודה עליה התעקשו בעקביות בחמאס, באופן כזה או אחר.

מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז
מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז

מוקדם יותר כאמור פורסם תיעוד החטיפה של התצפיתניות לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. ממטה המשפחות נמסר כי "הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, הכוללים את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות, וקטעי אלימות רבים. הוא מראה את היחס האלים, המשפיל והמבזה שעברו הבנות ביום חטיפתן, ומעיד על הפחד העצום שנשקף דרך עיניהן".